
De Chevrolet Corvette C8 is eindelijk de auto die hij al decennia had moeten zijn: een volbloed sportauto met de motor achter de bestuurder. Al in 1959 toonde Chevrolet het eerste prototype van een Corvette met de motor achterin. Nu is de layout van de Corvette eindelijk correct, maar niet iedereen is het eens over het ontwerp van de auto. Zo ook ontwerper Paul Schmucker. Hij vindt de auto te druk en hij ziet er te hoog uit. Daarom slingert hij het programma Sketchbook aan om met schetsen aan te tonen hoe de C8 volgens hem verbeterd kan worden. Nu is het niet dat zijn suggesties de auto per se beter maken, maar het is interessant om te zien en horen welke lijnen voor welk effect zorgen bij een auto.
Design van Corvette C8 ‘verbeterd’
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear



Wordt Corvette een los merk met een elektrische sedan en SUV?


Deze Corvette driftauto ruilde zijn V8 in voor een wankelmotor (800+ pk!)


Chevrolet Corvette C7 doet verdwijntruc op snelweg


Callaway Corvette C8 krijgt supercharger en malle prestaties


Deze auto kan (door zijn vorm) lastig gepakt worden door radarcontrole van de politie



Jenson Button gaat met deze NASCAR Camaro meedoen aan de 24 uur van Le Mans



Gasten vinden Chevrolet Camaro in kelder van Italiaanse horrorvilla


Deze Chevrolet Camaro heeft een volledig koolstofvezel koets en ruim 650 pk


General Motors investeert 854 miljoen dollar in nieuwe V8-motoren



De Chevrolet Corvette E-Ray is de eerste hybride Corvette (0-100 in zo’n 2,5 seconden)


Deze gerestaureerde Chevrolet pick-up krijgt een V8 met 330 pk



Rijdt Max Verstappen straks in een elektrische Ford F-150 Lightning met 1.400+ pk?


Max Verstappen drift met de Ford Supervan 4 en Mustang Mach-E 1400



Jenson Button gaat met deze NASCAR Camaro meedoen aan de 24 uur van Le Mans


Brengt een drone je straks McDonald’s in de file? Daar wordt aan gewerkt



Gasten vinden Chevrolet Camaro in kelder van Italiaanse horrorvilla


Na Tesla verlaagt ook Ford de prijzen, maar in Nederland zit het net even anders



Lamborghini Invencible en Auténtica zijn de laatste V12’s zonder hybride


Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag


Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw


Deze SR10 XXR is een nog snellere Radical


De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn


Kun je straks je elektrische BMW naar benzine laten ruiken?


De elektrische Volkswagen ID. Buzz is de nieuwe auto van de Wegenwacht



Rijdt Max Verstappen straks in een elektrische Ford F-150 Lightning met 1.400+ pk?



Lamborghini Invencible en Auténtica zijn de laatste V12’s zonder hybride


Waarom is er geen maximumsnelheid op de Duitse Autobahn? En waarom hier wel?


Reacties