
Een frisse blik kan wonderen doen. Donkervoort sleutelt al bijna tien jaar aan de D8 en telkens wisten ze een paar pk extra uit de Audi-motor te peuteren. Voor de nieuwe Donkervoort D8 GTO Individual Series klopte het Nederlandse merk aan bij Abt Sportsline voor de laatste paar pk’tjes. Het vermogen is nu 435 pk, in de JD70 was dat 415 pk. Het koppel is met 570 Nm een bescheiden 10 Nm hoger.
De Donkervoort D8 GTO Individual sneller op Spa-Francorchamps
De topsnelheid die deze paarse verschijning op het rechte stuk van Spa-Franchorchamps haalt, ligt 11 kilometer hoger dan de JD70. Per ronde is hij 1,4 seconde sneller op het Belgische GP-circuit dan zijn voorganger, de JD70. Volgens Donkervoort is het verbruik van de vijfcilinder niet toegenomen en de auto noteert 8 liter per 100 kilometer in de cyclus.
Individualisering
Het andere grote nieuws is de mogelijkheid om de nieuwste GTO helemaal naar eigen smaak aan te passen. De auto’s worden met de hand gebouwd, dus de mogelijkheden zijn eindeloos. Zo kun je een specifieke lakkleur kiezen, meerdere lakkleuren of de kleur volledig weglaten. Dan heb je een naakt koolstofvezel carrosserie. Je kunt andere displays laten plaatsen of juist bepaalde luchtinlaten laten plaatsen van eerdere GTO-iteraties.
‘De basisauto is een blank canvas, dat klanten de vrijheid geeft om een Donkervoort te creëren die aan al hun wensen tegemoetkomt, ongeacht of de klant georiënteerd is op het circuit, toeren, design of luxe’, meldt Donkervoort. Naast de auto zelf, biedt Donkervoort een scala aan accessoires voor de nieuwe Donkervoort D8 GTO Individual. Bijvoorbeeld een passende helm of racepak of een kofferset die bij de auto past.
Meer van TopGear


Donkervoort D8 GTO-JD70 is af

Donkervoort D8 GTO-JD70 haalt 2 G

Donkervoort D8 GTO-JD70 is een cadeautje

De meest belangrijke auto’s van Donkervoort

NSFW: Naaktfoto’s Donkervoort D8 GTO RS opgedoken

Deze briljante auto met gepeperde Audi-vijfcilinder is nog best zuinig ook

Donkervoort verbetert per ongeluk een wereldrecord met de F22 op Circuit Zandvoort

De Donkervoort F22 was uitverkocht, dus bouwt Donkervoort er meer

Donkervoort denkt nu ‘zeker niet’ aan een elektrische auto, en ook niet aan waterstof

Donkervoort ziet grote kansen in het verbod op benzinemotoren in 2035

Donkervoort stopt helaas met de vijfcilinder van Audi na de F22

Dikke file? Met dit (nogal stiekeme) trucje stuur je andere auto’s weg van jouw route

Deze auto wordt naast de Toyota RAV4 het meest gestolen in Nederland

Als je een Volkswagen of Opel hebt, is het hitteprotocol in Nederland nog belangrijker

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

Elektrische steps worden eindelijk legaal in Nederland – dit zijn de voorwaarden

Vaarwel, diesel: er rijden nu al bijna meer elektrische auto’s in Nederland dan dieselauto’s

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen
