
Een distributieriem kost geen drol, maar toch kost het vervangen ervan een lieve duit. Het grootste deel van de kosten zit hem in de arbeid. Plus, als je toch in de buurt bent, kun je vaak maar net zo goed de waterpomp en andere spulletjes vervangen. En blijkbaar zitten de kosten van een Ferrari hem ook in de uurtjes, want als je een bouwpakketje koopt, blijkt een Ferrari 458 prima geschikt voor Jan Modaal.
Het addertje? Nou, noem het maar een nest addertjes. Want voor omgerekend 26.000 euro koop je deze Ferrari 458, maar je moet nog wel een aandrijflijn en een interieur kopen. Eigenlijk koop je alleen de carrosserie. Maar als je toevallig nog een Peugeot 406 en een krachtige soldeerpen hebt liggen, moet het niet meer dan een middagje werk zijn om deze Ferrari rijdend te krijgen.
De koets van de Ferrari 458 staat op Alibaba, zo meldt Carscoops. Je zou denken dat het hier gaat om een replica (of een hommage zoals ze het dan graag noemen), maar volgens de verkoper is dit een authentieke koets. De Ferrari is ook niet nieuw: het lijkt te gaan om een gedemonteerde auto. De verkoper heet dan ook ‘Guangzhou Baiyun District Yongping Yttrium Strong Auto Parts Department’.
Een echte Ferrari op Alibaba?
Uiteindelijk is Alibaba ook niets meer dan een verkoopplatform, dus ook schadebedrijven zullen daar hun gedemonteerde auto’s graag adverteren. We geloven ook wel dat ie echt is. Voor nog geen 30.000 euro koop je er trouwens een V8 bij, ook van Alibaba. Let erop dat je alles moet laten versturen en dan je nog invoerrechten moet betalen over het hele zooitje.
2 reacties op “Je kunt nu een echte Ferrari 458 kopen voor minder dan een Volkswagen Polo”
Laat een antwoord achter aan Markv Reactie annuleren
Meer van TopGear


Is de Chevrolet Corvette Z06 net zo goed als de Ferrari 458 en de Porsche 911 GT3?

Je kunt nu een handbak in de Ferrari 458 Speciale laten zetten

Kijk hoe deze gasten de voorruit van een Ferrari kapotslaan met hun blote vuisten

Ferrari 458 Speciale rijdt velg kapot op betonblok langs de weg

Kooptip: deze hondslelijke Ferrari 458 is een LaFerrari-prototype

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Invoerrechten? Allang niet meer wel evt bpm en belastingen maar omdat het om een schadeauto betreft is dat nauwelijks iets.
En de auto is al aardig wat jaartjes oud, dus minder bpm. Misschien kan Novitec er iets moois van maken, voor een mooi prijsje ook. Zou er gelijk een handbak in laten zetten.