
Twijfel jij ’s ochtends niet welke Ferrari je naar je werk moet pakken, dan heb je nooit kans gehad om een Ferrari 488 Pista te bestellen. Het verbijsterend snelle circuitwapen was al voor de publiekelijke onthulling uitverkocht aan Ferrari’s meest gewaardeerde klanten. Het plebs heeft dikke pech.
Volgens de geruchten fluisterde Ferrari zelfs klanten in dat ze een GTC4Lusso moesten bestellen om voorrang te krijgen bij dit soort speciaaltjes. En ongetwijfeld zijn er poenige klanten die dat zonder blikken of blozen deden. Wil je een lesje auto’s verkopen en winst maximaliseren – kijk dan even af bij Ferrari.
Daarom is het verstandig om blind een Ferrari 488 Pista te bestellen als Maranello het aanbiedt. Bevalt ie niet (of was je toch al nooit van plan ‘m te houden), dan kun je ‘m direct te koop zetten een een leuk zakcentje binnenharken. Al kunnen we ons niet voorstellen dat een auto als de Ferrari 488 Pista niet bevalt.
Het eerste exemplaar staat te koop in Nederland. Het gaat om een Ferrari 488 Pista in de fijne kleur Giallo Modena. Tik je de 529.950 euro (inclusief alle Nederlandse belastingen) af, dan bezit jij de vijfde Ferrari 488 Pista met Nederlands kenteken. De teller staat op een frisse 90 kilometer.
Specificaties Ferrari 488 Pista
De twinturbo-V8 komt uit de 488 Challenge-raceauto en is een heel ander beestje dan die in de 488 GTB. De cijfers: 720 pk en 770 Nm koppel. De Pista is zo gekalibreerd dat hij zo on-turbo-achtig aanvoelt als maar mogelijk en het maximale koppel is daarom pas beschikbaar in de zevende versnelling. Met een 0-100-tijd van 2,85 seconden kom je heus niets tekort. De topsnelheid is 340 km/u. Kopen?
Meer van TopGear


‘Had hem dan aan mij gegeven’: Karel krijgt supercar, baalt van hoge lasten

Nieuwe eigenaar Ferrari 488 crasht al na 3 kilometer tegen de vangrail

Ferrari klaagt Mansory aan en wint

Opel Corsa vs Ferrari 488 Pista in dragrace

Touring Superleggera Arese RH95 is een Ferrari

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Mensen haten op rijstijl van Leclerc op de openbare weg (maar wij snappen hem wel)

Charles Leclerc jaagt in Ferrari 488 Pista Spider op dieven die zijn horloge hebben gestolen

‘Had hem dan aan mij gegeven’: Karel krijgt supercar, baalt van hoge lasten

Chris Harris: Ferrari 488 Pista vs McLaren 600LT

Novitec Ferrari 488 Pista is een natuurlijke schoonheid

Ferrari 488 Pista Spider

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het
