
Achthonderd paardenkrachten. En daar houden direct alle overeenkomsten op. Maar wie zou er winnen? Een Ferrari 812 Superfast of een Brabus 800 E 63 S Estate? We belden Thijs Timmermans, die er toevallig een van elk model had staan, of hij niet nét zo benieuwd was.
De Ferrari 812 Superfast vertegenwoordigt Italië. Zijn 6,5-liter V12 produceert 800 pk en 718 Nm. Het gepassioneerde geweld gaat allemaal naar de achterwielen. De zevenbak met dubbele koppeling ligt achterin, op de achteras, en helpt de 812 aan een gewichtsverdeling van 47 procent voor en 53 procent achter.
In de andere hoek staat de Brabus 800 E 63 S Estate. Hij vertegenwoordigt niet alleen Duitsland, maar ook de tuningwereld. Brabus pulkte 800 pk en 1.000 Nm uit de 4,0-liter V8. Zijn voordeel: het vermogen gaat over alle wielen.
Met dank aan Thijs Timmermans en Circuit Zandvoort.
Ferrari 812 Superfast VS Brabus 800 E 63 S Estate in een dragrace
3 reacties op “Ferrari 812 Superfast VS Brabus 800 E 63 S Estate”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De drie mooiste Ferrari-modellen komen te vervallen

Novitec zwaait de Ferrari 812 Superfast uit met de N-Largo S

Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione

Italiaanse politie moedigt Nederlandse Ferrari aan flink gas te geven

Straatrace Seat Leon en Ferrari 812 eindigt in tranen

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

In deze provincie mag je straks niet harder dan 100 na 19:00 (en krijg je een boete als je het wel doet)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Groot automerk lijdt miljarden verlies, hoe komt dat eigenlijk?

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

In jouw toekomstige auto is het stuur niet fysiek verbonden met de wielen – is dat niet gevaarlijk?

Leuke video, en gelukkig niet zo lang als bij sommige andere sites, waarbij je eerst minutenlang allerlei gezeur moet aanhoren.
In het begin ging de Brabus er even iets sneller vandoor, waarschijnlijk door de betere tractie dankzij de vierwielaandrijving, daarna won de 812 duidelijk op snelheid.
Inderdaad, maar kan ook bijna niet anders 6.5 ltrs V12 1650kg tegen 4.0 ltrs V8 1900 kg….