
Achthonderd paardenkrachten. En daar houden direct alle overeenkomsten op. Maar wie zou er winnen? Een Ferrari 812 Superfast of een Brabus 800 E 63 S Estate? We belden Thijs Timmermans, die er toevallig een van elk model had staan, of hij niet nét zo benieuwd was.
De Ferrari 812 Superfast vertegenwoordigt Italië. Zijn 6,5-liter V12 produceert 800 pk en 718 Nm. Het gepassioneerde geweld gaat allemaal naar de achterwielen. De zevenbak met dubbele koppeling ligt achterin, op de achteras, en helpt de 812 aan een gewichtsverdeling van 47 procent voor en 53 procent achter.
In de andere hoek staat de Brabus 800 E 63 S Estate. Hij vertegenwoordigt niet alleen Duitsland, maar ook de tuningwereld. Brabus pulkte 800 pk en 1.000 Nm uit de 4,0-liter V8. Zijn voordeel: het vermogen gaat over alle wielen.
Met dank aan Thijs Timmermans en Circuit Zandvoort.
Ferrari 812 Superfast VS Brabus 800 E 63 S Estate in een dragrace
3 reacties op “Ferrari 812 Superfast VS Brabus 800 E 63 S Estate”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De drie mooiste Ferrari-modellen komen te vervallen

Novitec zwaait de Ferrari 812 Superfast uit met de N-Largo S

Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione

Italiaanse politie moedigt Nederlandse Ferrari aan flink gas te geven

Straatrace Seat Leon en Ferrari 812 eindigt in tranen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

BMW? Audi? Eigenlijk is er niets luxer dan een goedkope Fiat Panda

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Leuke video, en gelukkig niet zo lang als bij sommige andere sites, waarbij je eerst minutenlang allerlei gezeur moet aanhoren.
In het begin ging de Brabus er even iets sneller vandoor, waarschijnlijk door de betere tractie dankzij de vierwielaandrijving, daarna won de 812 duidelijk op snelheid.
Inderdaad, maar kan ook bijna niet anders 6.5 ltrs V12 1650kg tegen 4.0 ltrs V8 1900 kg….