
Toen Ferrari besloot nog één dichte LaFerrari te bouwen om te veilen voor het goede doel, bracht dit exemplaar (nummer 500) 7 miljoen dollar op. Een idioot bedrag, zelfs voor een LaFerrari, maar de opbrengst ging naar het National Italian American Foundation’s Earthquake Relief Fund en was op die manier nog te verklaren.
De opbrengst was geen afwijking, zo lijkt het nu. Voor hun veiling in Arizona biedt RM Sotheby’s nu een LaFerrari Aperta aan die naar schatting tussen de 6,5 en 8,5 miljoen dollar (5,6 tot 7,4 miljoen euro) moet opleveren. Vergelijk het met prijzen van zijn concurrenten uit dezelfde tijd: de waardes van de Porsche 918 Spyder en de McLaren P1 schommelen rond de twee miljoen euro.
Uiteraard gaat het hier om een schatting van RM Sotheby’s, maar je mag er stiekem wel van uitgaan dat ze er het een en ander vanaf weten. Ze zitten er immers bovenop. Dan moet er natuurlijk wel toevallig iemand aanwezig zijn die zulke bedragen wil bieden op deze LaFerrari Aperta met zo’n 2.400 kilometer op de teller.
Specificaties van de LaFerrari Aperta
De 6,2-liter V12 en een elektromotor produceren samen een gecombineerd vermogen van 963 pk en 970 Nm koppel. Dit alles gaat naar de achterwielen. Van 0 naar 100 km/u gaat de LaFerrari in 2,9 seconden en de topsnelheid ligt boven de 350 km/u. Ferrari bouwde slechts 210 exemplaren van de LaFerrari Aperta. Bied jij?
Eén reactie op “Ferrari LaFerrari Aperta: waarde stijgt door het dak”
Laat een antwoord achter aan Ron Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Ondanks 272 pk extra zijn de remmetjes op de 911 Turbo S van Manhart helemaal standaard

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Ondanks 272 pk extra zijn de remmetjes op de 911 Turbo S van Manhart helemaal standaard

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

ik bied 5 euro!