De BMW M8. Is het een GT? Is het een supercar? Is de snelste en duurste BMW ooit (afhankelijk van wat belastingsregels hier en daar) niets meer dan een kakkerige M4 met meer cilinders? G-Power weet in ieder geval zeker wat de M8 moet zijn: een krachtpatser. De G-Power BMW M8 moet het vermogen hebben om een McLaren 720S te besluipen en hem op te snuiven met zijn neusgaten. Geen zorgen: als je wilt monteren ze ook bij deze G-Power-creatie een knaloranje motorafdekplaat.
Standaard is het vermogen een gezonde 620 pk. Een simpele software-ingreep verhoogt het vermogen al naar 720 pk, wat net zoveel is als de bovengenoemde 720S. De Stage 2-kit voegt betere katalysatoren toe en een nieuwe downpipe. Dan is het nieuwe vermogen 770 pk. Blijkbaar is dat geen probleem voor de achttraps automaat. De beste keuze is uiteraard de Stage 3-kit. Een titanium uitlaat, grotere compressorwielen voor de turbo en de eerdergenoemde zaken zorgen voor een toename naar 820 pk en 1.000 Nm. Dat is het dubbele van wat de oude BMW M3 met V8-motor had.
We kunnen alleen maar aannemen dat G-Power gevoel voor humor heeft, want ze fotografeerden de G-Power BMW M8 op een ijsbaan. Of is het een hint naar hoe goed de auto zijn vermogen kwijt kan, met name in de achterwielaandrijvingsmodus? De prijzen zijn minder om te lachen: 3.595 euro voor de software, 5.990 euro voor de turbo-upgrade, 5.360 euro voor de downpipes en 7.140 euro voor de titanium uitlaat. Als pakket kost het 23.691 euro, exclusief installatie. Dan zijn er nog opties zoals het verwijderen van de snelheidsbegrenzer voor 495 euro of race-luchtfilters voor 238 euro.
TG heeft op 27 maart 2020 geschreven:
Met het minimum aan rubber om de velgen.