
De BMW M8. Is het een GT? Is het een supercar? Is de snelste en duurste BMW ooit (afhankelijk van wat belastingsregels hier en daar) niets meer dan een kakkerige M4 met meer cilinders? G-Power weet in ieder geval zeker wat de M8 moet zijn: een krachtpatser. De G-Power BMW M8 moet het vermogen hebben om een McLaren 720S te besluipen en hem op te snuiven met zijn neusgaten. Geen zorgen: als je wilt monteren ze ook bij deze G-Power-creatie een knaloranje motorafdekplaat.
Standaard is het vermogen een gezonde 620 pk. Een simpele software-ingreep verhoogt het vermogen al naar 720 pk, wat net zoveel is als de bovengenoemde 720S. De Stage 2-kit voegt betere katalysatoren toe en een nieuwe downpipe. Dan is het nieuwe vermogen 770 pk. Blijkbaar is dat geen probleem voor de achttraps automaat. De beste keuze is uiteraard de Stage 3-kit. Een titanium uitlaat, grotere compressorwielen voor de turbo en de eerdergenoemde zaken zorgen voor een toename naar 820 pk en 1.000 Nm. Dat is het dubbele van wat de oude BMW M3 met V8-motor had.
We kunnen alleen maar aannemen dat G-Power gevoel voor humor heeft, want ze fotografeerden de G-Power BMW M8 op een ijsbaan. Of is het een hint naar hoe goed de auto zijn vermogen kwijt kan, met name in de achterwielaandrijvingsmodus? De prijzen zijn minder om te lachen: 3.595 euro voor de software, 5.990 euro voor de turbo-upgrade, 5.360 euro voor de downpipes en 7.140 euro voor de titanium uitlaat. Als pakket kost het 23.691 euro, exclusief installatie. Dan zijn er nog opties zoals het verwijderen van de snelheidsbegrenzer voor 495 euro of race-luchtfilters voor 238 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De mooiste BMW van het moment kun je binnenkort niet meer bestellen

Eindelijk neemt BMW een zeer fraai model in productie

Wanneer gaat de mooiste BMW uit productie? En wat gebeurt er daarna?

BMW 858 CSL is hemelse perfectie, maar niet van BMW zelf

Deze bijna nieuwe Nederlandse BMW 8X Jeff Koons kan van jou zijn

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

De mooiste BMW van het moment kun je binnenkort niet meer bestellen

Welke heb je liever: de BMW M8 Competition of een oude BMW 8-serie?

De duurste BMW die in 2022 in Nederland is verkocht, valt wat tegen

Hoe deze BMW M8 Competition met 900 pk toch nog een beschaafde daily driver bleef

De Zacoe BMW M8 GC is overbodig

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

De overdreven G5M CS Hurricane RR is een BMW M5 CS met 900 pk

G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Handig: sommige mensen hebben autoleningen die langer duren dan hun huwelijk

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Hyundai wil deze twee schitterende auto’s op de markt brengen

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Waarom moet je een auto uitlijnen en hoe vaak moet je dit doen?

Met het minimum aan rubber om de velgen.