
Onlangs konden we weekje rijden met de (opgefriste) BMW M4. Het is een auto die alles kan. Een nadeel is wel dat het er heel erg dik op ligt bij die M4, dus je kunt niet echt anoniem door het verkeer. Gelukkig heeft G-Power voor jou de ideale oplossing in de vorm van een sterkere M440i. Jazeker, de G-Power M440i heeft meer vermogen dan M4 die hoger in de pikorde staat.
Voor ons Nederlanders is er nog voordeel. De BMW M440i heb je voor iets meer dan 100.000 euro, terwijl de M4 dik over de 140.000 euro gaat. En als je alle accessoires kiest bij G-Power, ben je geen 40.000 euro kwijt. Je kunt overigens ook een jong gebruikt exemplaar langsbrengen, die heb je voor minder dan 50.000 euro. We zijn hier gewoon echt solide financieel advies aan het geven.
Hoe hebben ze dat dan voor elkaar gekregen?
De B58B30-motor kun je behoorlijk goed opvoeren, en dat is precies wat ze gedaan hebben. De auto is voorzien van een hybride turbo (zelfde behuizing, ander schoepenwiel), grote intercooler, sportuitlaat en downpipe. Vervolgens is er de unieke GP-520 software die maximaal gebruik maakt van al die upgrades. Het resultaat is 520 pk en 700 Nm.

Mocht 520 pk te gek zijn, er zijn ook pakketten beschikbaar met 450 en 480 pk. Maar dat ga je niet doen toch? Het leuke is juist dat je een motor hebt met meer vermogen en koppel dan een standaard M3. Wat de prestaties zijn van de G-Power M440i weten we niet precies, dat meldt de tuner helaas niet. Maar we schatten zo in dat het rond het niveau van de M4 zal zijn.
Is het dan alleen maar meer vermogen met de G-Power M440i?
Goede vraag. Dat kun je zelf bepalen eigenlijk. Waar je bij Alpina een complete auto moet afnemen, kun je bij G-Power de upgrades uitkiezen die je zelf wil. Zo zijn er de 20-inch ‘Hurricane’-velgen. Deze zijn rondom 20 inch wat er beter uitziet dan de wielset van de M3, waarbij de voorwielen 19 inch zijn. Ook ligt de G-Power M440 ietsje dichter met zijn buik op het asfalt. Je kan kiezen uit verlagingsveren of een complete schroefset. Daarbij kun je de hoogte aanpassen, evenals de demping.
Lees ook: Er crashte nu al een zeldzame BMW M4 CSL, de plek maakt het extra lullig
Het kan zijn dat je denkt: als de M440i naar M4-waarden getild kan worden door G-Power, waarom koopt iemand dan nog een M4? Simpel. Ten eerste is de M4 meer dan alleen de motor, denk aan de bredere carrosserie, bijvoorbeeld. Daarbij is er bij de M4 ook nog (zat) marge voor meer. Daar kunnen ze je bij G-Power ook bij helpen, uiteraard.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De BMW M4 CS Edition VR46 is enorm duur, maar je krijgt wel een heel bijzonder extraatje

Is de gefacelifte BMW M4 Competition M xDrive Cabrio je ideale levenspartner?

De BMW M4 CS streeft in alles perfectie na, maar vergeet één klein ding (review)

De nieuwe Alpina B3 GT en B4 GT zijn sneller én goedkoper dan de BMW M3 en M4

De nieuwe BMW M4 CS is de snelst accelererende M4 ooit

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

De overdreven G5M CS Hurricane RR is een BMW M5 CS met 900 pk

G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

G-Power G5M Hurricane RR is een BMW M5 met 900 pk

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken
