
Onlangs konden we weekje rijden met de (opgefriste) BMW M4. Het is een auto die alles kan. Een nadeel is wel dat het er heel erg dik op ligt bij die M4, dus je kunt niet echt anoniem door het verkeer. Gelukkig heeft G-Power voor jou de ideale oplossing in de vorm van een sterkere M440i. Jazeker, de G-Power M440i heeft meer vermogen dan M4 die hoger in de pikorde staat.
Voor ons Nederlanders is er nog voordeel. De BMW M440i heb je voor iets meer dan 100.000 euro, terwijl de M4 dik over de 140.000 euro gaat. En als je alle accessoires kiest bij G-Power, ben je geen 40.000 euro kwijt. Je kunt overigens ook een jong gebruikt exemplaar langsbrengen, die heb je voor minder dan 50.000 euro. We zijn hier gewoon echt solide financieel advies aan het geven.
Hoe hebben ze dat dan voor elkaar gekregen?
De B58B30-motor kun je behoorlijk goed opvoeren, en dat is precies wat ze gedaan hebben. De auto is voorzien van een hybride turbo (zelfde behuizing, ander schoepenwiel), grote intercooler, sportuitlaat en downpipe. Vervolgens is er de unieke GP-520 software die maximaal gebruik maakt van al die upgrades. Het resultaat is 520 pk en 700 Nm.

Mocht 520 pk te gek zijn, er zijn ook pakketten beschikbaar met 450 en 480 pk. Maar dat ga je niet doen toch? Het leuke is juist dat je een motor hebt met meer vermogen en koppel dan een standaard M3. Wat de prestaties zijn van de G-Power M440i weten we niet precies, dat meldt de tuner helaas niet. Maar we schatten zo in dat het rond het niveau van de M4 zal zijn.
Is het dan alleen maar meer vermogen met de G-Power M440i?
Goede vraag. Dat kun je zelf bepalen eigenlijk. Waar je bij Alpina een complete auto moet afnemen, kun je bij G-Power de upgrades uitkiezen die je zelf wil. Zo zijn er de 20-inch ‘Hurricane’-velgen. Deze zijn rondom 20 inch wat er beter uitziet dan de wielset van de M3, waarbij de voorwielen 19 inch zijn. Ook ligt de G-Power M440 ietsje dichter met zijn buik op het asfalt. Je kan kiezen uit verlagingsveren of een complete schroefset. Daarbij kun je de hoogte aanpassen, evenals de demping.
Lees ook: Er crashte nu al een zeldzame BMW M4 CSL, de plek maakt het extra lullig
Het kan zijn dat je denkt: als de M440i naar M4-waarden getild kan worden door G-Power, waarom koopt iemand dan nog een M4? Simpel. Ten eerste is de M4 meer dan alleen de motor, denk aan de bredere carrosserie, bijvoorbeeld. Daarbij is er bij de M4 ook nog (zat) marge voor meer. Daar kunnen ze je bij G-Power ook bij helpen, uiteraard.
Meer van TopGear


De BMW M4 CS Edition VR46 is enorm duur, maar je krijgt wel een heel bijzonder extraatje

Is de gefacelifte BMW M4 Competition M xDrive Cabrio je ideale levenspartner?

De BMW M4 CS streeft in alles perfectie na, maar vergeet één klein ding (review)

De nieuwe Alpina B3 GT en B4 GT zijn sneller én goedkoper dan de BMW M3 en M4

De nieuwe BMW M4 CS is de snelst accelererende M4 ooit

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

De overdreven G5M CS Hurricane RR is een BMW M5 CS met 900 pk

G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

G-Power G5M Hurricane RR is een BMW M5 met 900 pk

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit zijn auto’s waarbij de goedkoopste uitvoering eigenlijk de beste keuze is

Er is één land ter wereld waar geen muggen voorkomen (en het is perfect voor een roadtrip)

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom zou je niet gewoon een nieuwe auto in Duitsland kopen als ze daar veel goedkoper zijn?’

Deze bekende auto’s hadden eigenlijk compleet misleidende namen
