Onlangs konden we weekje rijden met de (opgefriste) BMW M4. Het is een auto die alles kan. Een nadeel is wel dat het er heel erg dik op ligt bij die M4, dus je kunt niet echt anoniem door het verkeer. Gelukkig heeft G-Power voor jou de ideale oplossing in de vorm van een sterkere M440i. Jazeker, de G-Power M440i heeft meer vermogen dan M4 die hoger in de pikorde staat.

Voor ons Nederlanders is er nog voordeel. De BMW M440i heb je voor iets meer dan 100.000 euro, terwijl de M4 dik over de 140.000 euro gaat. En als je alle accessoires kiest bij G-Power, ben je geen 40.000 euro kwijt. Je kunt overigens ook een jong gebruikt exemplaar langsbrengen, die heb je voor minder dan 50.000 euro. We zijn hier gewoon echt solide financieel advies aan het geven.

Hoe hebben ze dat dan voor elkaar gekregen?

De B58B30-motor kun je behoorlijk goed opvoeren, en dat is precies wat ze gedaan hebben. De auto is voorzien van een hybride turbo (zelfde behuizing, ander schoepenwiel), grote intercooler, sportuitlaat en downpipe. Vervolgens is er de unieke GP-520 software die maximaal gebruik maakt van al die upgrades. Het resultaat is 520 pk en 700 Nm.

G-Power M440i modellen op een rij voorzijde

Mocht 520 pk te gek zijn, er zijn ook pakketten beschikbaar met 450 en 480 pk. Maar dat ga je niet doen toch? Het leuke is juist dat je een motor hebt met meer vermogen en koppel dan een standaard M3. Wat de prestaties zijn van de G-Power M440i weten we niet precies, dat meldt de tuner helaas niet. Maar we schatten zo in dat het rond het niveau van de M4 zal zijn.

Is het dan alleen maar meer vermogen met de G-Power M440i?

Goede vraag. Dat kun je zelf bepalen eigenlijk. Waar je bij Alpina een complete auto moet afnemen, kun je bij G-Power de upgrades uitkiezen die je zelf wil. Zo zijn er de 20-inch ‘Hurricane’-velgen. Deze zijn rondom 20 inch wat er beter uitziet dan de wielset van de M3, waarbij de voorwielen 19 inch zijn. Ook ligt de G-Power M440 ietsje dichter met zijn buik op het asfalt. Je kan kiezen uit verlagingsveren of een complete schroefset. Daarbij kun je de hoogte aanpassen, evenals de demping.

Lees ook: Er crashte nu al een zeldzame BMW M4 CSL, de plek maakt het extra lullig

Het kan zijn dat je denkt: als de M440i naar M4-waarden getild kan worden door G-Power, waarom koopt iemand dan nog een M4? Simpel. Ten eerste is de M4 meer dan alleen de motor, denk aan de bredere carrosserie, bijvoorbeeld. Daarbij is er bij de M4 ook nog (zat) marge voor meer. Daar kunnen ze je bij G-Power ook bij helpen, uiteraard.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)