
Onlangs konden we weekje rijden met de (opgefriste) BMW M4. Het is een auto die alles kan. Een nadeel is wel dat het er heel erg dik op ligt bij die M4, dus je kunt niet echt anoniem door het verkeer. Gelukkig heeft G-Power voor jou de ideale oplossing in de vorm van een sterkere M440i. Jazeker, de G-Power M440i heeft meer vermogen dan M4 die hoger in de pikorde staat.
Voor ons Nederlanders is er nog voordeel. De BMW M440i heb je voor iets meer dan 100.000 euro, terwijl de M4 dik over de 140.000 euro gaat. En als je alle accessoires kiest bij G-Power, ben je geen 40.000 euro kwijt. Je kunt overigens ook een jong gebruikt exemplaar langsbrengen, die heb je voor minder dan 50.000 euro. We zijn hier gewoon echt solide financieel advies aan het geven.
Hoe hebben ze dat dan voor elkaar gekregen?
De B58B30-motor kun je behoorlijk goed opvoeren, en dat is precies wat ze gedaan hebben. De auto is voorzien van een hybride turbo (zelfde behuizing, ander schoepenwiel), grote intercooler, sportuitlaat en downpipe. Vervolgens is er de unieke GP-520 software die maximaal gebruik maakt van al die upgrades. Het resultaat is 520 pk en 700 Nm.

Mocht 520 pk te gek zijn, er zijn ook pakketten beschikbaar met 450 en 480 pk. Maar dat ga je niet doen toch? Het leuke is juist dat je een motor hebt met meer vermogen en koppel dan een standaard M3. Wat de prestaties zijn van de G-Power M440i weten we niet precies, dat meldt de tuner helaas niet. Maar we schatten zo in dat het rond het niveau van de M4 zal zijn.
Is het dan alleen maar meer vermogen met de G-Power M440i?
Goede vraag. Dat kun je zelf bepalen eigenlijk. Waar je bij Alpina een complete auto moet afnemen, kun je bij G-Power de upgrades uitkiezen die je zelf wil. Zo zijn er de 20-inch ‘Hurricane’-velgen. Deze zijn rondom 20 inch wat er beter uitziet dan de wielset van de M3, waarbij de voorwielen 19 inch zijn. Ook ligt de G-Power M440 ietsje dichter met zijn buik op het asfalt. Je kan kiezen uit verlagingsveren of een complete schroefset. Daarbij kun je de hoogte aanpassen, evenals de demping.
Lees ook: Er crashte nu al een zeldzame BMW M4 CSL, de plek maakt het extra lullig
Het kan zijn dat je denkt: als de M440i naar M4-waarden getild kan worden door G-Power, waarom koopt iemand dan nog een M4? Simpel. Ten eerste is de M4 meer dan alleen de motor, denk aan de bredere carrosserie, bijvoorbeeld. Daarbij is er bij de M4 ook nog (zat) marge voor meer. Daar kunnen ze je bij G-Power ook bij helpen, uiteraard.
Meer van TopGear


De BMW M4 CS Edition VR46 is enorm duur, maar je krijgt wel een heel bijzonder extraatje

Is de gefacelifte BMW M4 Competition M xDrive Cabrio je ideale levenspartner?

De BMW M4 CS streeft in alles perfectie na, maar vergeet één klein ding (review)

De nieuwe Alpina B3 GT en B4 GT zijn sneller én goedkoper dan de BMW M3 en M4

De nieuwe BMW M4 CS is de snelst accelererende M4 ooit

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

BMW is niet alleen sportiviteit op vier wielen – dit zijn de sportieve motorfietsen van BMW

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

De overdreven G5M CS Hurricane RR is een BMW M5 CS met 900 pk

G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

G-Power G5M Hurricane RR is een BMW M5 met 900 pk

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Volkswagen leende een ‘eng’ trucje van 500 jaar geleden voor de koplampen van deze goedkope VW

In Duitsland waarschuwen ze voor ‘nieuwe boetemethode’ (en dat is voor Nederland best grappig)

Huis te duur? Blijkbaar kun je langs de snelweg gratis wonen in Nederland

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

De overheid zoekt 24.000 (!) nieuwe auto’s, waaronder misschien weer Porsches
