
Hoewel zware ongelukken in een klimaatgeregelde garage niet vaak voorkomen, moeten verzamelobjecten als de Ferrari 812 Competizione toch voldoen aan alle veiligheidseisen. En ook voor ons, toen we een rondje mochten rijden in de nieuwe V12 van Ferrari, was het een fijne gedachte. De drie gecrashte Ferrari 812 Competiziones onder aan deze pagina zijn daar het inmiddels minder levende bewijs van.
Volgens de Instagrammer Moriacolom staan deze drie exemplaren in Maranello, waarschijnlijk op het terrein van Ferrari. De gecrashte Ferrari 812 Competiziones zullen niet opgelapt worden om naar klanten te gaan. Het is wel een mogelijkheid dat ze gerepareerd worden voor nieuwe crashtests. Koenigsegg doet dat bijvoorbeeld ook om kosten te drukken. Het moet wel bijster lastig zijn om deze unieke lak goed te matchen op nieuwe onderdelen.
De Ferrari 812 Competizione en 812 Competizione A zijn extremere versies van de bekende 812 Superfast. Ferrari-ingenieurs wisten ergens nog 30 pk los te pulken en verhoogden de toerenbegrenzer naar 9.500 tpm. Het nieuwe vermogen is 830 pk en het koppel 692 Nm – zonder turbo’s of superchargers. De topsnelheid is hoger dan 340 km/u en de 0-100-tijd is een zeer specifieke 2,85 seconden. De 0-200-tijd is 7,5 seconden.
De gecrashte Ferrari 812 Competiziones in Maranello, Italië
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De drie mooiste Ferrari-modellen komen te vervallen

Novitec zwaait de Ferrari 812 Superfast uit met de N-Largo S

Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione

Italiaanse politie moedigt Nederlandse Ferrari aan flink gas te geven

Straatrace Seat Leon en Ferrari 812 eindigt in tranen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

De politie heeft helemaal geen snelle Audi’s nodig om vlotte huur-Golfjes te pakken

Ben jij meer geld kwijt bij een botsing met een Ferrari dan met een Suzuki? Of maakt dat niet uit?

Politie tikt (keurig) een auto van de weg, maar de reactie van de bestuurder is nog wel het bijzonderst

Tientallen achtergelaten Audi’s, BMW’s en Porsches worden met bulldozer opgeruimd (en met een goede reden)

Wat is de veiligste auto van dit moment? En zijn er nu nog onveilige auto’s?

Achtervolging met gestolen pakketbus eindigt lullig voor mensen die op een pakketje zaten te wachten

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
