De lijst van oorzaken waardoor een verbrandingsmotor mogelijk niet meer werkt na een crash, is wat groter dan bij een elektromotor. We noemen een kapotte cardanas, een scheur in de oliepan of schade aan de motor omdat hij op z’n kop draaide en droog liep. Als de batterij van een EV niet beschadigd raakt en de auto compleet laat afbranden, heb je kans dat de aandrijflijn nog prima in orde is. En dat is goed nieuws voor iedereen die zijn oude blik wil ombouwen naar een elektrische auto. Een mooi voorbeeld van de weerbarstigheid van de EV-aandrijflijn is deze gecrashte Tesla Model 3.

De gecrashte, opengesneden en gestripte Tesla Model 3 rijdt nog prima. Alhoewel, het rijdt, laten we het daarop houden. Zonder het deurtje van de laadaansluiting wil de Model 3 niet laden, die moest dus aangesloten worden door de mannen van Eco Drive USA, een demontagebedrijf voor Tesla’s. Door het gebrek aan sensoren geeft het display een lading meldingen, maar het gaspedaal doet wat het moet doen.

De Tesla Model 3 Long Range weegt 1.847 kilo en schiet vanuit de fabriek in 4,6 seconden naar de 100 km/u. Deze Model 3-aandrijflijn met losse stukken Model 3-blik weegt aanzienlijk minder, en zal dus nog sneller zijn. De gecrashte Tesla Model 3 werd gisteren geveild op eBay en bracht nog 15.599 dollar op. We gokken dat de onderdelen gebruikt zullen worden voor een ander project – misschien een toffe restomod?

Gecrashte Tesla Model 3 rijdt nog

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)