
In deze gepantserde Peugeot 205 GTI hoef je geen geluk te hebben: de corpulente hot hatch kopt zelfs de kogels uit de .44 Magnum van Dirty Harry terug. Ook 9-millimeter kogels van een automatisch geweer zijn geen probleem. Dit is de oude auto van Bernard Arnault, de president van Louis Vuitton Moët Hennessy.
Als president van het grootste luxeduurspul-conglomeraat loop je rond met een rood kruis op je rug. ‘Besteel mij’ op je Louis Vuitton-tas laten borduren is niet nodig. Dus laat je je rijden in een gepantserde limo met bewaking. Maar soms heb je even geen zin in gewauwel van Jean-Pierre de klerenkast. Dus meneer Arnault ging op zoek naar een auto waarin hij alleen en anoniem kon rondrijden.
De gepantserde Peugeot 205 GTI als daily driver
In 1990 kocht hij een 205 GTI en liet hem aanpakken door beveiligingsbedrijf Labbé met niveau-2 bepantsering. Het gewicht steeg van 820 kilo naar 1.400 kilo. Snel zal ie niet meer zijn, maar volgens de verkoper rijdt ie prima. Wellicht is de gepantserde Peugeot 205 GTI zelfs minder listig, omdat de achterkant minder licht is. De hot hatch diende als daily driver.
Meneer Arnault reed in totaal 14.700 kilometer met de 205 GTI en zette hem toen bij de rest van zijn collectie. In 2009 verkocht hij de auto aan een verzamelaar. En nu kan het bijzondere ding van jou zijn. Hij staat nog geregistreerd op de naam van de grote LVMH-baas. De prijs is flink wat flesjes Moët: 37.500 euro.
Meer van TopGear


Laat je nieuwe boot staan en ga voor deze Peugeot 205 Turbo 16

Je kunt nu een ‘nieuwe’ Peugeot 205 GTI bestellen met 200+ pk

Peugeot gaat 205 GTI’s restaureren

Deze Dimma Peugeot 205 is gloednieuw

Deze Peugeot 205 T16 kan van jou zijn

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot-baas wil het rijgevoel van de 205 GTI terugbrengen in EV’s

Je kunt nu een ‘nieuwe’ Peugeot 205 GTI bestellen met 200+ pk

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

Dit is de snelste kogelwerende auto ter wereld (met ingebouwde pepperspray als optie)

Waarom deze saaie Toyota de beste gepantserde auto is die je kunt kopen

Dartz bouwt een eigen Lamborghini LM002 pick-up met een Urus-motor

De nieuwe Rezvani Beast Mk2, een gepanserde Corvette C8 met 1000 pk

Is dit de nieuwe (elektrische?) gepantserde BMW voor het arrestatieteam?

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

De politie voert nu veel ‘artikel 8-controles’ uit, maar wat zijn dat eigenlijk?

Truc voor benzinemotoren uit de jaren ’50 werkt blijkbaar perfect voor elektrische auto’s

Een van de grootste autoconcerns ter wereld schrapt plannen voor waterstof: ‘Geen toekomst’
