
Niet veel mensen weten dit, maar Aston Martin biedt naast racesimulatoren, huizen, whisky’s en mancaves óók auto’s aan. Als leuk extraatje geven ze er nu zelfs eentje gratis weg. Bij aankoop van een appartement in het gebouw aan 130 William Street in New York krijg je een gratis Aston Martin DBX. Uiteraard gaat het niet om een doorsnee huis, maar vijf speciaal met Aston Martin ontworpen optrekjes voor de diepere portemonnees.
Aston Martin en architect Sir David Adjaye ontwierpen vijf instapklare huizen. Bronzen muurbekleding in een kruispatroon begroet bezoekers als ze binnenkomen, een knipoog naar de link met Aston Martin. Veel materialen en alle meubels komen uit Italië om het geheel extra cachet te geven. Adjaye gaf overigens ook zijn draai aan de gratis Aston Martin DBX die je (in ruil voor een hoop geld) bij het optrekje in ontvangst mag nemen.
Kopers hebben nog het een en ander te kiezen. Zo kan de extra kamer als kantoor worden ingericht, maar ook als gastslaapkamer of als een speciale kamer voor je racesimulator. Uiteraard zet Aston Martin in dat geval zijn eigen Curv-simulator neer. Er is een walk-in-kast en een balkon waarop je uitkijkt over New York. In het flatgebouw kun je met andere bewoners genieten van een bioscoop, een zwembad, een sauna en ontspanningsaangelegenheden.
De twee duurste optrekjes zijn de penthouses. Deze kosten 11,5 en 10,5 miljoen dollar. De appartementen één verdieping lager gaan voor 10, 5,9 en 3,9 miljoen dollar. Het enige nadeel is dat je dan wel exact dezelfde gratis Aston Martin DBX rijdt als de buurman. Iets wat je accepteert als je een grijze Golf koopt, maar niet als je een paar miljoen neerlegt.
Meer van TopGear


Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Aston Martin viert nu al dit F1-jaar met deze DBX 707 AMR23 Edition

Aston Martin DBX 707 review: is extra snelheid wel wat de luxe SUV nodig heeft?

Aston Martin DBX707 is de krachtigste, maar zonder V12

DMC Aston Martin DBX heeft 808 pk en bakkebaarden

Apple CarPlay Ultra is eindelijk hier: dit is er allemaal anders

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Rijke klanten haten elektrische auto’s, willen alsnog een V8 (of V12)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Hoeveel kilometers mag een tweedehandsauto hebben en wanneer wordt het een risico?

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’
