Laten we even net doen alsof je al een Porsche 911 ‘Reimagined by Singer’ hebt staan, net als een Eagle E-type en nog wat continuation-spul van Aston Martin. En toch knaagt het. Er ontbreekt iets. Iets Italiaans. GTO Engineering komt met een krabber voor die onbereikbare jeuk. Het bedrijf werkt momenteel hard aan de Moderna. De naam is een samentrekking van modern en Modena – een plek in Italië waar zo nu en dan een rode sportauto wordt geproduceerd.

GTO Engineering ken je misschien van hun vorige project met een Ferrari 250 Short Wheelbase Berlinetta Competizione uit de jaren zestig. Die auto maakten ze op aanvraag helemaal als nieuw met moderne toevoegingen, zoals een nieuwe motor. ‘We leerden van de 250 SWB Revival, en door het werk aan verschillende Ferrari’s, dat het gewicht van een auto en de motor twee sleutelkenmerken zijn van een goede sportauto’, zegt Mark Lyon, de oprichter van GTO.

De GTO Engineering Moderna is er nog niet

De auto bestaat voor nu nog alleen als schets, al is het wel een schets waardoor het water je in de mond loopt. GTO Engineering wil zelf een V12 ontwikkelen met vier nokkenassen en 300 tot 400 pk. Het gewicht moet onder de 1.000 kilo blijven, daarom gebruiken ze een materiaal dat in de jaren zestig nog als zwarte magie werd beschouwd: koolstofvezel. Panelen die je dichtslaat (zoals de deuren en de motorkap) zijn van aluminium, zodat ze fijn en klassiek aanvoelen.

De eerste GTO Engineering Moderna moet pas in 2022 klaar zijn. In Engeland – waar de auto’s zullen worden gebouwd – gaan de retro-sportauto’s omgerekend 1,45 miljoen euro kosten.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)