Gymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana

Rust zacht, banden

Foto('s): SubaruGymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana (2020)
Foto('s): SubaruGymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana (2020)
Foto('s): SubaruGymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana (2020)
Foto('s): SubaruGymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana (2020)
Foto('s): SubaruGymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana (2020)
Foto('s): SubaruGymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana (2020)
Foto('s): SubaruGymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana (2020)
Gymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana (2020)
Gymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana (2020)
Gymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana (2020)
Gymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana (2020)
Gymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana (2020)
Gymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana (2020)
Gymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana (2020)

De Fords van Ken Block zijn cool, maar om nostalgische redenen is Gymkhana cooler met een Subaru. Eerder dit jaar maakte de Sergeant Rubberverdamper bekend dat hij – minimaal eenmaal – de pylon overgeeft aan mede-bandenhater Travis Pastrana. De rallyrijder en professioneel bottenbreker maakte op zijn beurt weer bekend dat hij geen Ford leent van Block, maar een Subaru regelt voor de klus – en dat is dit monster geworden. Subaru zelf noemt het ‘de wildste WRX STI ooit’.

Travis Pastrana mocht de eerste sets banden vernietigen in de nieuwe Gymkhana Subaru WRX STI. De crew van Hoonigan zette in verkeerskegels alvast de koers van de volgende Gymkhana-video uit. Pastrana heeft meer dan genoeg rally-ervaring, maar Gymkhana is nieuw voor hem. Hij moet snel zijn vaardigheden oppoetsen, want alle pylonnen staan voor aanzienlijk steviger objecten in de echte Gymkhana-koers. Nu kon hij nog ongestraft het een en ander raken, maar straks kost het prijzig koolstofvezel.

De carrosserie is namelijk volledig opgetrokken uit koolstofvezel en de wilde aerodynamica is geoptimaliseerd in een windtunnel. Al hadden ze de vleugels beter een kwartslag kunnen draaien, aangezien de Subaru toch voornamelijk zijwaarts gaat. Volg de twee enorme uitlaten (screamer-pijpen) uit de motorkap en je komt een flinke turbo tegen, die weer aan een viercilinder boxermotor hangt. Hoeveel pk de Gymkhana Subaru WRX STI produceert, is niet bekend. Wij gokken duuzend, minimaal.

Gymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana in actie

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken