
Je dacht deze al gezien te hebben, niet? Dat klopt, maar niet helemaal. Eerder lieten we je renderings zien van de Hennessey Jeep Gladiator Maximus. Dit is het eerste tastbare exemplaar, te zien op de SEMA-beurs in Las Vegas en in de video hieronder. Om je geheugen op te frissen, geven we je nogmaals de verbluffende cijfers.
‘We wilden de ultieme Jeep Gladiator creëren’, legt bedrijfsbaas John Hennessey uit. Best aardig gelukt, denken we. Alleen al die motor: een 6,2-liter V8, aangejaagd tot meer dan 1.000 pk en 1.264 Nm. Deze immense kracht wordt naar de BFG offroad-banden gestuurd via een achttraps automaat. En dat zorgt voor een sprinttijd van 0 naar 96 km/u van 3,9 seconden.
Nieuwe onderdelen op de Hennessey Jeep Gladiator Maximus
De Maximus wordt geleverd met een roestvrijstalen uitlaatsysteem, zware aandrijfassen, nieuwe voor- en achterbumpers, 6 inch extra bodemvrijheid en een opgewaardeerd interieur van leer met Maximus-borduurwerk. Slechts 24 stuks van de Hennessey Jeep Gladiator Maximus gaan in productie, met elk een prijskaartje van 225.000 dollar. Je hoeft zelf geen Gladiator aan te leveren.
‘Onze Hennessey Jeep Gladiator Maximus is pure gekkigheid op vier wielen’, zegt Hennessey. ‘Welk ander voertuig kan ’s ochtends met een KTM-crossmotor achterin naar de top van een berg klimmen en dan dezelfde dag 0 naar 100 km/u doen in vier seconden op een dragstrip?’ Tot dusver hebben we die vraag nog niet kunnen beantwoorden.
Hennessey Jeep Gladiator Maximus
Meer van TopGear


Met de Jeep Wrangler naar de Nürburgring van het offroaden

Beplak je Jeep Wrangler met stickers van Jurassic Park

Jeep presenteert zeven zeer smakelijke concepten voor de Easter Safari

De enorme Jeep Wrangler verkoopt in Nederland beter dan de compacte Renegade

Jeep Wrangler 392 Sam’s Garage review: Op het padje

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Jeep Renegade e-Hybrid review: slechter dan de Avenger, maar toch zouden we ‘m kiezen

Jeep Avenger e-Hybrid review: Moet je er de volledig elektrische Avenger voor laten staan?

Jeep werkt aan een burnout-modus voor de voorwielen (en dat heeft een praktische reden)

Hennessey lanceert nieuwe divisie met een Dodge SRT Demon met ruim 1.700 pk

Hennessey geeft de Ford F-150 een 3,0-liter supercharger voor 785 pk

De Hennessey Exorcist Camaro ZL1 Final Edition wil nog één keer de Challenger Demon verslaan

Hennessey pompt de Ford F-150 Raptor R op naar 1.000 pk

Vlug weekendje weg? Deze Hennessey Mammoth met ruim 1.000 pk heeft een tent

De Mustang GT500 van Hennessey produceert 1.200 pk

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

APK voor motorfietsen verplicht in Europa, maar de manier waarop is wel een beetje raar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Apple CarPlay Ultra is eindelijk hier: dit is er allemaal anders

Slenter mee over de duurste autosloperijen ter wereld (je kunt wel raden waar)
