Als je een auto naar Ayrton Senna vernoemt, dan ben je wettelijk verplicht een van ‘s werelds meest extreme straatauto’s te produceren. Zou je dat niet doen, dan rekent het universum wel met je af. En dat lukte McLaren ook met de Senna. De auto genereert 800 pk en 800 kilo neerwaartse druk, om maar iets te noemen. Dit ding is voor niemand te langzaam of te mak.
Maar niemand is zo slecht in marktonderzoek als Hennessey Performance. Ze komen met een performance-upgrade waar geen enkele ziel op zit te wachten. En toch zijn we blij dat ze het doen in Texas. Het is ramptoerisme van het kaliber Brexit. Iedereen wist ruim van tevoren dat het een slecht idee was, maar de nieuwsgierigheid om te kijken wat er zou gebeuren, overwon.
Voor de vijfhonderd eigenaren van de radicale supercar, is er de mogelijkheid om de auto om te toveren tot Hennessey McLaren Senna HPE1000. Met, je raadt het al, een upgrade van ongeveer 200 pk. Dat is een kwart vermogen meer dan ie al had. Hennessey monteert nieuwe turbo’s en al het leidingwerk ernaartoe. De transmissie wordt verstevigd en het koelsysteem ook.
Tot nu toe is er nog geen Hennessey McLaren Senna HPE1000 gebouwd, en we betwijfelen of dit ook gaat gebeuren. Specificaties zijn dan ook nog niet bekend. De standaard-uitmonstering gaat in 2,8 seconden naar de 100 en van 0 naar 200 km/u in 6,8 seconden. De top is 340 km/u. Raad zelf maar hoe hard de Senna van Hennessey gaat voordat ie affikt.
Reacties