
Qua kijkplezier gaat er niets boven de rallykanonnen van Groep B, maar als je deze beelden ziet van levende legende Walter Röhrl, dan snap je heel goed dat de hele klasse is opgedoekt. De auto’s waren voor de normale sterveling onbestuurbaar, de motoren te opgefokt en de mensenmassa bepaalde het verloop van de rallyproef. Toen het twee keer kort achter elkaar misging in 1986, trok de FIA de stekker uit de klasse. Hieronder zie je hoe Walter Röhrl het rijden in de Audi Sport Quattro S1 tot een ware kunst wist te verheffen met razendsnel voetwerk en stalen zenuwen.
Het voetenwerk van Walter Röhrl
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Tip: tegen stuur duwen, niet trekken

Legende Walter Röhrl blikt terug op het verleden
Video: Röhrl in de 911 GT2 RS

Race for Glory lijkt een geweldige film te worden over de strijd tussen Audi en Lancia

De Grassi Scuderia Milanese 044S is een eerbetoon aan Groep B met 650 pk

Toyota GR Yaris vs rallylegendes

Deze Peugeot 205 T16 kan van jou zijn

Autodromo Group B-horloge is een cool eerbetoon

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

VIDEO: Geniet van deze geweldige WRC-onboard op een smal zandweggetje

De BMW M3 GT2 Art Car uit 2010 blijft geweldig (en hij staat in Nederland binnenkort)

Waarom de 24 Uur van Le Mans aankomend weekend wél de moeite waard is om te kijken

De twintigste BMW Art Car rijdt mee tijdens de 24 uur van Le Mans als Hybrid V8

Wat mij betreft de absolute top in autosport.
Geen hulpmiddelen, een turbo gat van hier tot tokio ,en dan zo kunnen sturen.
Echte wereld klasse.
Aan de Speed gezeten Alex?
Belachelijke en geen steek houdende opmerking…
Als je een beetje logisch nadenkt en een tikkie verstand van filmen hebt, zie en weet je dat de camera in een open deur staat en het voetenwerk is gefilmd met een stilstaande auto.
Sorry voor het in duigen laten vallen van je droom. Neemt niet weg dat het een top coureur was.