Zelden vind je een liefdesverhaal als dit. Vijf jaar lang zwoegde en knutselde Andy Barcheck aan zijn Honda Civic uit 1984, die hij ooit vond op een sloperij. In 1992 was hij klaar met de bouw van zijn Honda Civic met middenmotor en achterwielaandrijving – een soort Japanse Renault 5 Turbo.

Andy installeerde een aangepast buizenframe, 11,5-inch remschijven van een Corvette uit 1986 en een aangepaste ophanging uit de onderdelen van een Datsun 240Z. Het vermogen kwam uit een 2,5-liter C25A V6-motor uit een Honda Legend, net als de handbak met vijf versnellingen. Aan de achterkant werd de Civic wel 11 centimeter breder.

Wacht, is dit het liefdesverhaal?

We zijn nog niet klaar. Nu komt de plottwist: Andy verkocht de auto. Jep, we weten wat je denkt. De Honda Civic kreeg verschillende baasjes en verdween tien jaar lang van Andy’s radar. Uiteindelijk is de Honda Civic met middenmotor terecht gekomen bij de huidige eigenaar, Eric Schmidt.

Eric zorgde goed voor zijn Honda Civic met middenmotor, maar vond dat een scheutje extra vermogen geen kwaad kon. Hij haalde de 2,5-liter V6 uit de Civic en verving hem door een 3,2-liter J32 V6-motor uit een Acura CL Type-S. De zesversnellingsbak verhuisde mee.

Andy speurde inmiddels weer het internet af, maar kon z’n oude Honda Civic met middenmotor nergens vinden. Tot nu. Na bijna twintig jaar ziet Andy zijn oude vlam weer. Hij vertelt in de video hieronder dat hij blij is om zijn oude getunede Honda Civic terug te zien, maar dat hij ‘geen emotionele waarde hecht aan zijn creaties’.

De Honda Civic is nu te koop

Een flinke historie dus, bij deze auto. Een jaar na het bovenstaande verhaal is het tijd voor Eric om zijn auto weer te verkopen. De Civic staat bij Bring A Trailer met nog vier dagen te gaan. Het hoogste bod is nu 35.250 euro. Je moet hem nog wel eventjes naar Nederland halen.

Honda Civic met middenmotor herenigd met zijn oude baas

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)