
Natuurkundige Sterling Backus wil graag aan zijn zoon laten zien dat wetenschap wel cool kan zijn. Iets opblazen vinden wij altijd een uitstekende keuze, maar hij pakt het iets anders aan. De handige kerel is bezig met een Lamborghini Aventador uit de 3D-printer. Hij drukt niet op een knop om een volledige Aventador SV te maken – hij maakt alle onderdelen stuk voor stuk.
Zodra de carrosseriedelen uit de 3D-printer komen, maakt Sterling ze passend op de auto. Daarna bekleedt hij ze met koolstofvezel en gaat het plaatwerk een vacuümzak in. Het eindproduct is dan een koolstofvezel carrosseriedeel met een kunststoffen hart. Alle onderdelen gaan op een zelfgemaakt metalen buizenframe.
De rest van de metalen onderdelen, zoals scharnieren voor de deuren, worden met een watersnijder gemaakt. Hier en daar koopt hij wel onderdelen van Lamborghini en ook een deel van eBay. De remmen komen van Wilwood, de V8-motor komt van een Corvette uit 2003 en de transmissie komt van een transaxle-Porsche.
Het zal ongetwijfeld niet ’s werelds meest efficiënte of doeltreffende manier zijn van auto’s bouwen, maar vergeet niet dat deze man het in z’n eigen garage in elkaar sleutelt. Plus, tot nu toe zit er slechts 20.000 dollar in het project. Daar heb je nog niet eens een gecrasht exemplaar voor. Sterling bouwt geen mallen en het blijft bij dit ene exemplaar. Als je het ook wilt, moet je het zelf doen.
Meer van TopGear


Wanbetaler probeert huur-Lambo te verstoppen in Amsterdamse garage (maar vergeet iets belangrijks)

Lamborghini-baas: ‘Hybride Lamborghini Revuelto maakt beter geluid dan de laatste SVJ’

Novitec geeft de Lamborghini Aventador Ultimae een upgrade met dikke Vossen-velgen

Deze Riva-boot heeft twee (!) Lamborghini V12-motoren aan boord

Lamborghini gepakt met 156 km/u te hard, komt weg met slechts bekeuring door personeelstekort

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Politie waarschuwt voor vluchtstrookbendes in Nederland – zo willen ze jou oplichten

De beste auto’s in Nederland om een caravan te trekken hebben een duidelijke overeenkomst

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

Hoe de Belastingdienst per ongeluk de Nederlandse wegen veiliger heeft gemaakt
