
Natuurkundige Sterling Backus wil graag aan zijn zoon laten zien dat wetenschap wel cool kan zijn. Iets opblazen vinden wij altijd een uitstekende keuze, maar hij pakt het iets anders aan. De handige kerel is bezig met een Lamborghini Aventador uit de 3D-printer. Hij drukt niet op een knop om een volledige Aventador SV te maken – hij maakt alle onderdelen stuk voor stuk.
Zodra de carrosseriedelen uit de 3D-printer komen, maakt Sterling ze passend op de auto. Daarna bekleedt hij ze met koolstofvezel en gaat het plaatwerk een vacuümzak in. Het eindproduct is dan een koolstofvezel carrosseriedeel met een kunststoffen hart. Alle onderdelen gaan op een zelfgemaakt metalen buizenframe.
De rest van de metalen onderdelen, zoals scharnieren voor de deuren, worden met een watersnijder gemaakt. Hier en daar koopt hij wel onderdelen van Lamborghini en ook een deel van eBay. De remmen komen van Wilwood, de V8-motor komt van een Corvette uit 2003 en de transmissie komt van een transaxle-Porsche.
Het zal ongetwijfeld niet ’s werelds meest efficiënte of doeltreffende manier zijn van auto’s bouwen, maar vergeet niet dat deze man het in z’n eigen garage in elkaar sleutelt. Plus, tot nu toe zit er slechts 20.000 dollar in het project. Daar heb je nog niet eens een gecrasht exemplaar voor. Sterling bouwt geen mallen en het blijft bij dit ene exemplaar. Als je het ook wilt, moet je het zelf doen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Wanbetaler probeert huur-Lambo te verstoppen in Amsterdamse garage (maar vergeet iets belangrijks)

Lamborghini-baas: ‘Hybride Lamborghini Revuelto maakt beter geluid dan de laatste SVJ’

Novitec geeft de Lamborghini Aventador Ultimae een upgrade met dikke Vossen-velgen

Deze Riva-boot heeft twee (!) Lamborghini V12-motoren aan boord

Lamborghini gepakt met 156 km/u te hard, komt weg met slechts bekeuring door personeelstekort

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Deze Lamborghini heeft een andere naam dan op het kentekenbewijs staat

Ook al heb je veel geld, dan nog kun je geen Lamborghini kopen

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

De interessante reden waarom vorst soms van die mooie patronen vormt op je auto

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Het grootste probleem van een benzinemotor kost jou een hoop geld – en daar moet deze uitvinding iets aan doen

Jouw toekomstige auto krijgt een airbag op een vreemde plek, maar dat heeft een goede reden

Reacties