Dit is een Lamborghini Aventador SV uit de 3D-printer

Hij moet nog wel flink aan de slag om de boel netjes af te werken

lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer
lamborghini aventador uit 3d-printer

Natuurkundige Sterling Backus wil graag aan zijn zoon laten zien dat wetenschap wel cool kan zijn. Iets opblazen vinden wij altijd een uitstekende keuze, maar hij pakt het iets anders aan. De handige kerel is bezig met een Lamborghini Aventador uit de 3D-printer. Hij drukt niet op een knop om een volledige Aventador SV te maken – hij maakt alle onderdelen stuk voor stuk.

Zodra de carrosseriedelen uit de 3D-printer komen, maakt Sterling ze passend op de auto. Daarna bekleedt hij ze met koolstofvezel en gaat het plaatwerk een vacuümzak in. Het eindproduct is dan een koolstofvezel carrosseriedeel met een kunststoffen hart. Alle onderdelen gaan op een zelfgemaakt metalen buizenframe.

De rest van de metalen onderdelen, zoals scharnieren voor de deuren, worden met een watersnijder gemaakt. Hier en daar koopt hij wel onderdelen van Lamborghini en ook een deel van eBay. De remmen komen van Wilwood, de V8-motor komt van een Corvette uit 2003 en de transmissie komt van een transaxle-Porsche.

Het zal ongetwijfeld niet ’s werelds meest efficiënte of doeltreffende manier zijn van auto’s bouwen, maar vergeet niet dat deze man het in z’n eigen garage in elkaar sleutelt. Plus, tot nu toe zit er slechts 20.000 dollar in het project. Daar heb je nog niet eens een gecrasht exemplaar voor.  Sterling bouwt geen mallen en het blijft bij dit ene exemplaar. Als je het ook wilt, moet je het zelf doen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws