‘Het leeft!’, moeten ze in Sant’Agata Bolognese gekraaid hebben toen de Lamborghini SC18 voor het eerst zijn motor startte. De Squadra Corse-divisie schepte de one-off op basis van de Aventador met lichaamsdelen van de Huracán GT3 Evo, de Huracán Super Trofeo Evo en andere feestnummers.
De luchtinlaten op de motorkap komen van de GT3. De achterschermen en vinnen komen van de Super Trofeo. Direct herken je ook elementen van de Sesto Elemento: onder meer de kleur en de twaalf luchtinlaten achterop. En de Centenario-invloeden doen ook niet hun best om zich te verstoppen.
Achterin ligt de grootste motor van Lamborghini: de 6,5-liter V12 met 770 pk en 720 Nm koppel die je kent uit de Aventador SVJ. Schakelen gaat via een zeventrapsautomaat. De focus van de Lamborghini SC18 ligt meer dan ooit op circuitgebruik – maar je mag ‘m ook op de openbare weg gebruiken.
Let dan wel op: de bodemvrijheid van de Lamborghini SC18 is slechts 109 millimeter. Achterop monteert Lamborghini 21-inch velgen en voorop maatje 20 inch. Pirelli P Zero Corsa-banden dragen het zware gewicht van alle aerodynamica. Over gewicht en verdere specificaties rept Lamborghini helaas niets.
Het merk zegt dat de Lamborghini SC18 de eerste one-off is van Squadra Corse. Daaruit kun je opmaken dat er dus meer zullen volgen. Heb je nog een miljoentje of wat liggen?
willem. d. van helden. heeft op 5 augustus 2020 geschreven:
worlds best cars of Cadillac en lambourghyni on showcase allround spectrunation driveprendonart 2019.comsozdoz