
‘Het leeft!’, moeten ze in Sant’Agata Bolognese gekraaid hebben toen de Lamborghini SC18 voor het eerst zijn motor startte. De Squadra Corse-divisie schepte de one-off op basis van de Aventador met lichaamsdelen van de Huracán GT3 Evo, de Huracán Super Trofeo Evo en andere feestnummers.
De luchtinlaten op de motorkap komen van de GT3. De achterschermen en vinnen komen van de Super Trofeo. Direct herken je ook elementen van de Sesto Elemento: onder meer de kleur en de twaalf luchtinlaten achterop. En de Centenario-invloeden doen ook niet hun best om zich te verstoppen.
Achterin ligt de grootste motor van Lamborghini: de 6,5-liter V12 met 770 pk en 720 Nm koppel die je kent uit de Aventador SVJ. Schakelen gaat via een zeventrapsautomaat. De focus van de Lamborghini SC18 ligt meer dan ooit op circuitgebruik – maar je mag ‘m ook op de openbare weg gebruiken.
Let dan wel op: de bodemvrijheid van de Lamborghini SC18 is slechts 109 millimeter. Achterop monteert Lamborghini 21-inch velgen en voorop maatje 20 inch. Pirelli P Zero Corsa-banden dragen het zware gewicht van alle aerodynamica. Over gewicht en verdere specificaties rept Lamborghini helaas niets.
Het merk zegt dat de Lamborghini SC18 de eerste one-off is van Squadra Corse. Daaruit kun je opmaken dat er dus meer zullen volgen. Heb je nog een miljoentje of wat liggen?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Wanbetaler probeert huur-Lambo te verstoppen in Amsterdamse garage (maar vergeet iets belangrijks)

Lamborghini-baas: ‘Hybride Lamborghini Revuelto maakt beter geluid dan de laatste SVJ’

Novitec geeft de Lamborghini Aventador Ultimae een upgrade met dikke Vossen-velgen

Deze Riva-boot heeft twee (!) Lamborghini V12-motoren aan boord

Lamborghini gepakt met 156 km/u te hard, komt weg met slechts bekeuring door personeelstekort

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Deze Lamborghini heeft een andere naam dan op het kentekenbewijs staat

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Waarom er soms (echt) dieselstroom uit de Nederlandse laadpalen komt

Volkswagen Tera is de nieuwste crossover, onder de T-Cross

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Auto’s mogen nog twee jaar lang vervuilend zijn,

Nederlanders kopen liever gebruikte diesels dan gebruikte EV’s

worlds best cars of Cadillac en lambourghyni on showcase allround spectrunation driveprendonart 2019.comsozdoz