
‘Het leeft!’, moeten ze in Sant’Agata Bolognese gekraaid hebben toen de Lamborghini SC18 voor het eerst zijn motor startte. De Squadra Corse-divisie schepte de one-off op basis van de Aventador met lichaamsdelen van de Huracán GT3 Evo, de Huracán Super Trofeo Evo en andere feestnummers.
De luchtinlaten op de motorkap komen van de GT3. De achterschermen en vinnen komen van de Super Trofeo. Direct herken je ook elementen van de Sesto Elemento: onder meer de kleur en de twaalf luchtinlaten achterop. En de Centenario-invloeden doen ook niet hun best om zich te verstoppen.
Achterin ligt de grootste motor van Lamborghini: de 6,5-liter V12 met 770 pk en 720 Nm koppel die je kent uit de Aventador SVJ. Schakelen gaat via een zeventrapsautomaat. De focus van de Lamborghini SC18 ligt meer dan ooit op circuitgebruik – maar je mag ‘m ook op de openbare weg gebruiken.
Let dan wel op: de bodemvrijheid van de Lamborghini SC18 is slechts 109 millimeter. Achterop monteert Lamborghini 21-inch velgen en voorop maatje 20 inch. Pirelli P Zero Corsa-banden dragen het zware gewicht van alle aerodynamica. Over gewicht en verdere specificaties rept Lamborghini helaas niets.
Het merk zegt dat de Lamborghini SC18 de eerste one-off is van Squadra Corse. Daaruit kun je opmaken dat er dus meer zullen volgen. Heb je nog een miljoentje of wat liggen?
Meer van TopGear


Wanbetaler probeert huur-Lambo te verstoppen in Amsterdamse garage (maar vergeet iets belangrijks)

Lamborghini-baas: ‘Hybride Lamborghini Revuelto maakt beter geluid dan de laatste SVJ’

Novitec geeft de Lamborghini Aventador Ultimae een upgrade met dikke Vossen-velgen

Deze Riva-boot heeft twee (!) Lamborghini V12-motoren aan boord

Lamborghini gepakt met 156 km/u te hard, komt weg met slechts bekeuring door personeelstekort

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

Kia vernieuwt de Sportage, maar we vonden de oude neus eigenlijk mooier

Aankomende vrijdag sta je in de file, maar dat is niet de schuld van werkzaamheden of vakantieverkeer

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

worlds best cars of Cadillac en lambourghyni on showcase allround spectrunation driveprendonart 2019.comsozdoz