
De Aston Martin DBX staat nog niet eens bij de dealers of Lumma Design – je weet wel, van het kaliber Novitec en Mansory – liet zich al gaan op de Britse SUV. Voor een niet nader te noemen bedrag bouwt de tuner een CLR AM-kit voor je. Dit doen ze slechts twintig keer – waarbij ze zelf zullen vertellen dat het is om exclusiviteit te waarborgen, maar in werkelijkheid kunnen wij ons niet voorstellen dat er meer mensen zijn die er eentje willen.
Lumma gebruikt ‘koolstofvezel zover het oog kan zien’, naar eigen zeggen. Bijvoorbeeld de bredere wielkasten, met daarin centerlock-wielen, zijn van het spul gemaakt. Boven op de achterlichten zit een spoiler en daar weer bovenop nog eentje. Van achteren gezien lijkt het alsof de Lumma Aston Martin DBX zijn luier vol heeft – het oogt allemaal wat uitgezakt. Ook de grille krijgt een passe-partout van het spul.
Het interieur zou ook een koolstofvezel festijn moeten zijn, al zijn daar nog geen foto’s van. Over een toename in vermogen rept Lumma nog met geen woord, maar we kunnen ons niet voorstellen dat er niets gebeurt met de 4,0-liter V8 van Mercedes. Ze hebben vast iets op de plank liggen om het vermogen van 550 pk te laten toenemen.
Aston Martin wil graag heel veel DBX’en verkopen. Is dit de manier om jezelf met klasse te onderscheiden van de rest? In één woord: nee. Ter verduidelijking: nee, zeker niet.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Aston Martin DBX 707 review: is extra snelheid wel wat de luxe SUV nodig heeft?

Aston Martin DBX707 is de krachtigste, maar zonder V12

DMC Aston Martin DBX heeft 808 pk en bakkebaarden

Aston DBX vs Bentayga V8 vs Urus vs Cayenne

De F1-safetycar komt in 2021 ook van Aston Martin

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Rijke klanten haten elektrische auto’s, willen alsnog een V8 (of V12)

Op deze opvallende manier gaat Aston Martin voor het eerst in 112 jaar duurzaam winstgevend worden

Dat Aston Martin beter wil zijn dan alle andere merken, blijkt wel uit het bijzondere dak van de V8 Vantage Roadster

Lumma BMW X7 staat op 24-inchers

Lumma Design CLR X7 is een echte patser

Lumma CLR RE: de Evoque met extra klasse, zeggen ze

Dit is de Audi Q8 van Lumma Design

De Lumma G-klasse is je patserige blokkendoos

Lumma Audi Q8 CLR 8S is een parkeerstift

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Een urus is geen optie meer tenzij je een bodykit neemt