
De Aston Martin DBX staat nog niet eens bij de dealers of Lumma Design – je weet wel, van het kaliber Novitec en Mansory – liet zich al gaan op de Britse SUV. Voor een niet nader te noemen bedrag bouwt de tuner een CLR AM-kit voor je. Dit doen ze slechts twintig keer – waarbij ze zelf zullen vertellen dat het is om exclusiviteit te waarborgen, maar in werkelijkheid kunnen wij ons niet voorstellen dat er meer mensen zijn die er eentje willen.
Lumma gebruikt ‘koolstofvezel zover het oog kan zien’, naar eigen zeggen. Bijvoorbeeld de bredere wielkasten, met daarin centerlock-wielen, zijn van het spul gemaakt. Boven op de achterlichten zit een spoiler en daar weer bovenop nog eentje. Van achteren gezien lijkt het alsof de Lumma Aston Martin DBX zijn luier vol heeft – het oogt allemaal wat uitgezakt. Ook de grille krijgt een passe-partout van het spul.
Het interieur zou ook een koolstofvezel festijn moeten zijn, al zijn daar nog geen foto’s van. Over een toename in vermogen rept Lumma nog met geen woord, maar we kunnen ons niet voorstellen dat er niets gebeurt met de 4,0-liter V8 van Mercedes. Ze hebben vast iets op de plank liggen om het vermogen van 550 pk te laten toenemen.
Aston Martin wil graag heel veel DBX’en verkopen. Is dit de manier om jezelf met klasse te onderscheiden van de rest? In één woord: nee. Ter verduidelijking: nee, zeker niet.
Meer van TopGear


Aston Martin viert nu al dit F1-jaar met deze DBX 707 AMR23 Edition

Aston Martin DBX 707 review: is extra snelheid wel wat de luxe SUV nodig heeft?

Aston Martin DBX707 is de krachtigste, maar zonder V12

DMC Aston Martin DBX heeft 808 pk en bakkebaarden

Aston DBX vs Bentayga V8 vs Urus vs Cayenne

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Rijke klanten haten elektrische auto’s, willen alsnog een V8 (of V12)

Op deze opvallende manier gaat Aston Martin voor het eerst in 112 jaar duurzaam winstgevend worden

Lumma BMW X7 staat op 24-inchers

Lumma Design CLR X7 is een echte patser

Lumma CLR RE: de Evoque met extra klasse, zeggen ze

Dit is de Audi Q8 van Lumma Design

De Lumma G-klasse is je patserige blokkendoos

Lumma Audi Q8 CLR 8S is een parkeerstift

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Automerk waar je nog nooit van gehoord hebt (maar hier al jaren is), sluit alweer de showrooms in Nederland

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

Een urus is geen optie meer tenzij je een bodykit neemt