
Na de aankondiging van de nieuwe BMW M3 en M4 kon dit nooit lang op zich laten wachten. Het merk presenteert een lading extra’s om de nieuwe knorrige toppers mee aan te kleden. De M Performance-onderdelen voor de BMW M3 en M4 voegen niets toe aan het vermogen van de zes-in-lijn, dat blijft gewoon 480 of 510 pk.
Het grootste deel van de catalogus is er voor uiterlijk vertoon, maar er zijn uitzonderingen. De titanium uitlaat snoept vijf kilo van het gewicht af en door de betere luchtstroom zouden de M3 en M4 ‘sportiever rijden’. Het geluid zou bovendien beter zijn. Wel moet je accepteren dat de einddemper eruitziet alsof het door een tienjarige is geconfigureerd in Need for Speed.
Voor wie echt het circuit wil gaan opzoeken, is er een M Performance-schroefset te krijgen. Deze verlaagt je BMW M3 of M4 met 5 tot 20 millimeter. Uiteraard ontbreken de M Performance-remmen niet en is er een ruime keuze aan velgspul. Zijskirts, een splitter, canards op de voorbumper en een uitbundige of subtiele spoiler op de kofferklep behoren tot andere opties voor de buitenkant. Voor de binnenkant biedt M Performance het nodige alcantara en koolstofvezel.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

De BMW M3 CS Touring is de duurste M3, maar heeft géén middenarmsteun

BMW gaat ook nog een mooie M3 bouwen met oude techniek

Deze opgeleukte BMW M340i heeft een fraaiere neus dan de M3 én meer koppel

Deze zes briljante BMW 3-serie alternatieven zijn nu interessante gebruikte auto’s

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Twintigjarige kan geen BMW van 230.000 euro kopen, reageert op originele manier

De BMW M4 CS Edition VR46 is enorm duur, maar je krijgt wel een heel bijzonder extraatje

VIDEO: Tuner probeert bijna 1.400 pk uit een BMW M4 te persen (en dat gaat fout)

VIDEO: Zo spuit BMW een auto in verschillende kleuren zonder hem af te plakken

Jammer? BMW neemt afscheid van de ‘angel eyes’ bij de vernieuwde M4

Manhart pakt de BMW M4 Competition subtiel aan (635 pk)

Manhart geeft de BMW M4 CSL een behoorlijke upgrade

BMW M3 verliest kenmerkende ‘angel eyes’, krijgt extra vermogen terug

Meer dan een BMW M3 Touring heb je eigenlijk niet nodig in je leven

BMW M2 vs BMW M3 Touring review: Welke pretmachine moet je kiezen?

‘BMW werkt aan een M3 CS Touring , komt al in 2025’

BMW-rijder laat even zien hoe je verbannen wordt van de Nürburgring

De BMW M3 Touring krijgt 650 pk en een sterrenhemel van Manhart

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

De BMW M4 CS Edition VR46 is enorm duur, maar je krijgt wel een heel bijzonder extraatje

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom de ‘echte’ versnellingsbak een comeback aan het maken is bij elektrische auto’s

De benzinemotor van de toekomst heeft mogelijk ovalen zuigers, en dat heeft een belangrijk voordeel

Rotterdam volgt voorbeeld Amsterdam: al veel eerder dan gedacht 30 km/u rijden

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

Wie dit mooi vind moet echt naar een opticien en dan bedoel ik voornamelijk de uitlaat. Die grill vind ik al niks en nu de uitlaat. hoop dat dit de laatste blunder wordr van bmw en dat ze weer met normale (lees: stijlvolle) modellen komen. Het is nog niet de einde van de wereld.