
Na de aankondiging van de nieuwe BMW M3 en M4 kon dit nooit lang op zich laten wachten. Het merk presenteert een lading extra’s om de nieuwe knorrige toppers mee aan te kleden. De M Performance-onderdelen voor de BMW M3 en M4 voegen niets toe aan het vermogen van de zes-in-lijn, dat blijft gewoon 480 of 510 pk.
Het grootste deel van de catalogus is er voor uiterlijk vertoon, maar er zijn uitzonderingen. De titanium uitlaat snoept vijf kilo van het gewicht af en door de betere luchtstroom zouden de M3 en M4 ‘sportiever rijden’. Het geluid zou bovendien beter zijn. Wel moet je accepteren dat de einddemper eruitziet alsof het door een tienjarige is geconfigureerd in Need for Speed.
Voor wie echt het circuit wil gaan opzoeken, is er een M Performance-schroefset te krijgen. Deze verlaagt je BMW M3 of M4 met 5 tot 20 millimeter. Uiteraard ontbreken de M Performance-remmen niet en is er een ruime keuze aan velgspul. Zijskirts, een splitter, canards op de voorbumper en een uitbundige of subtiele spoiler op de kofferklep behoren tot andere opties voor de buitenkant. Voor de binnenkant biedt M Performance het nodige alcantara en koolstofvezel.
Meer van TopGear


Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

De BMW M4 CS Edition VR46 is enorm duur, maar je krijgt wel een heel bijzonder extraatje

VIDEO: Tuner probeert bijna 1.400 pk uit een BMW M4 te persen (en dat gaat fout)

VIDEO: Zo spuit BMW een auto in verschillende kleuren zonder hem af te plakken

Jammer? BMW neemt afscheid van de ‘angel eyes’ bij de vernieuwde M4

Manhart pakt de BMW M4 Competition subtiel aan (635 pk)

Manhart geeft de BMW M4 CSL een behoorlijke upgrade

BMW M3 verliest kenmerkende ‘angel eyes’, krijgt extra vermogen terug

Meer dan een BMW M3 Touring heb je eigenlijk niet nodig in je leven

BMW M2 vs BMW M3 Touring review: Welke pretmachine moet je kiezen?

‘BMW werkt aan een M3 CS Touring , komt al in 2025’

BMW-rijder laat even zien hoe je verbannen wordt van de Nürburgring

De BMW M3 Touring krijgt 650 pk en een sterrenhemel van Manhart

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Wie dit mooi vind moet echt naar een opticien en dan bedoel ik voornamelijk de uitlaat. Die grill vind ik al niks en nu de uitlaat. hoop dat dit de laatste blunder wordr van bmw en dat ze weer met normale (lees: stijlvolle) modellen komen. Het is nog niet de einde van de wereld.