Is het je ooit opgevallen hoe de naam van een tuner vaak direct de reactie op het eindproduct omschrijft? ‘Man, sory. Nee, echt. Sorry.’ Of: ‘Abt-normaal, deze auto.’ Of: ‘Ja, dat Kahn ook.’ Of wanneer je direct een beroerte krijgt van het resultaat: ‘Gemballa.’
De eerste woorden die je uitspreekt wanneer je uit deze Manhart MH5 700 stapt, zullen zijn: ‘Man, hard.’ En daar is geen woord aan gelogen (zou ook knap zijn, in twee woorden). De Duitse tuner pomp de 4,4-liter V8 op naar 723 pk en 870 Nm koppel.
In 5,9 seconden verdubbel je de snelheid van 100 naar 200 km/u. Wat er voor die tijd gebeurt, zegt Manhart niet. De M5 Competition met 625 pk doet het al in 3,3 seconden. Dus verzin maar iets leuks. De topsnelheid van de Manhart MH5 700 ligt boven de 300 km/u.
Het geheel doet zakken via een KW-schroefset en uiteraard is de Manhart MH5 700 royaal belegd met koolstofvezel. Oh, en Manhart-vloermatten. Onmisbaar. Prijzen volgen nog, maar reken op 4.000 tot 6.000 euro per koolstofvezel-deel, 800 euro per velg en meer dan 10.000 euro voor de motor-upgrade. Voor 10 euro krijg je een Manhart-koffiemok erbij.
Reacties