MegaRexx MegaRaptor is, eh, mega

Schattig eigenlijk, zo'n standaard-Raptor

Foto('s): MegarexxFord Megarexx Megaraptor (F-250)
Foto('s): MegarexxMegarexx MegaRaptor
Foto('s): MegarexxFord Megarexx Megaraptor (F-250)
Foto('s): MegarexxFord Megarexx Megaraptor (F-250)
Foto('s): MegarexxFord Megarexx Megaraptor (F-250)
Foto('s): MegarexxFord Megarexx Megaraptor (F-250)
Ford Megarexx Megaraptor (F-250)
Megarexx MegaRaptor
Ford Megarexx Megaraptor (F-250)
Ford Megarexx Megaraptor (F-250)
Ford Megarexx Megaraptor (F-250)
Ford Megarexx Megaraptor (F-250)

De eerste zin op de website van MegaRexx zegt eigenlijk al genoeg: ‘Hou je van het agressieve uiterlijk en de offroad-performance van de Ford Raptor, maar heb je GROTE DIESELPOWER nodig?’ Het bedrijfje uit het zonnige Wilmington in Amerika bouwt pick-ups van Ford om tot MegaRaptors die de Ford F-150 een minderwaardigheidscomplex geven. Ze zijn na de conversie 40 centimeter breder dan standaard.

Megarexx MegaRaptor naast F-150 RaptorFoto('s): Megarexx

Als je hem zo ziet, verwacht je dat de MegaRexx MegaRaptor een omgebouwde Ford F-150 Raptor is. Dat is niet zo. Ze pakken een Ford Super Duty (dus een zwaardere F-250, F-350 of F-450) met een 6,7-liter dieselmotor. Het plaatwerk voor en achter wordt vervangen door breder en agressiever ogend glasvezel spul. Door het nieuwe koetswerk ziet de Megaraptor eruit als een boze Stadium Super Truck.

De MegaRexx MegaRaptor is zo laag mogelijk

Daarnaast wordt bijna het volledige onderstel aangepast voor betere offroad-prestaties. Ze verhogen naar eigen zeggen de pick-up minimaal om het zwaartepunt laag te houden. We durven te stellen dat dat niet helemaal is gelukt, met name dankzij de enorme 46-inch banden. De 6,7-liter diesel-V8 blijft in principe standaard. Met bijna 1.500 Nm en 475 pk is er ook niet heel veel méér nodig. Wel veranderen ze de overbrengingen zodat de auto sneller accelereert.

Opties

Elke MegaRexx MegaRaptor die de garage verlaat, is uniek qua kleur en qua opties. Klanten kunnen zelf kiezen wat ze in, op en aan hun MegaRaptor willen hebben. Bijvoorbeeld een flinke rits lampen in de bullbar of een rolkooi achterop. Het bedrijf bouwt al langer Fords om, maar recentelijk hebben ze het design herzien naar wat je nu ziet. Omdat elke pick-up net even anders is, geeft het bedrijf helaas geen prijs op.

Reacties
  1. moon tuning zegt op 29 juli 2021 om 19:43:

    moet iedereen dan een muscle car kopen? niet iedereen die zo een terein auto koopt wil imponeren . sommige gebruiken deze voor hun werk of hobby in de plaats van in de kroeg te hangen en te lullen over hun golfje.

  2. R hook zegt op 28 juli 2021 om 22:13:

    Een motorkap op twee meter hoogte. Goed idee, wat kan er mis gaan?

  3. Vraagje zegt op 28 juli 2021 om 17:06:

    Hoe klein is je pikkie als je hiermee indruk wil maken? Dan heb je echt heel veel te compenseren…

    • rijn zegt op 29 juli 2021 om 20:03:

      Hoezo indruk maken? Gewoon damn wat bruut gaaf.
      Niet alles draait om een ander, jezelf kietelen is een hele goede reden voor zo’n ding!

      • Mo zegt op 30 juli 2021 om 08:51:

        Is gewoon lelijke auto! Alleen is groot dus mensen denken dat ze stoer zijn! Maar zijn ze echt niet.

    • R zegt op 29 juli 2021 om 11:06:

      Zelf minderwaardigheid complex? Zielige opmerking.

      • Hihi zegt op 29 juli 2021 om 13:48:

        R is op zijn (kleine) pikkie getrapt!

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken