
Je kunt letterlijk een Europallet kwijt in de Mercedes E-klasse Estate. Met wat hulp van Renntech is diezelfde stationwagen met bestelbus-capaciteiten in de rechte lijn bijna net zo snel als een Nissan GT-R. Laat dat eventjes bezinken. Met de ECU van Renntech groeit het vermogen van 612 pk naar 825 pk en het koppel met 250 Nm naar 1.000 Nm. Het is nu een bonafide 10-seconden auto.
De verrekte spier in onze nek vertelde ons dat de Brabus-uitvoering van de E 63 S al gewelddadiger aanvoelde dan de Nissan GT-R, maar die wás het met een sprinttijd van 3 seconden niet. De Mercedes-AMG E 63 S Renntech duikt onder de 3 seconden en laat de Nissan huiveren. De 0-96-tijd van de sedan-uitvoering met de upgrades is 2,66 seconden en de Estate zal daar niet veel van afwijken.
De indrukwekkende tijden werden gemeten op de dragstrip en de Nissan GT-R zal daarom nog altijd íets sneller zijn, maar probeer maar eens een verhuisbedrijf te beginnen met een GT-R. Deze Amerikaanse eigenaar schakelde Butler Tires in om een setje Avant Garde F538-velgen te monteren en dropte het geheel wat lager naar de grond. Als dat niet je ding is, moet je één ding niet vergeten: je ziet ze niet als je erin zit.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De duurste auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller is deze bijzondere Mercedes

De beste auto ooit gebouwd kun je vanaf nu belastingvrij rijden in Nederland

Eenhoorn voor lange afstanden: de Mercedes E 300 de 4Matic Estate All-Terrain is een diesel-PHEV

Mercedes wil van zijn taxi-imago af: aandeel keldert

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renntech geeft de Mercedes 600 SEL een 7,6-liter V12 (615 pk)

De Renntech Mercedes-AMG GT Black Series is de krachtigste Black Series ter wereld

Renntech Mercedes-AMG A 45 krijgt 600 pk

Mercedes-AMG S 63 Renntech kan van jou zijn

Gerucht: ‘Mercedes-AMG C 63 en E 63 krijgen V8 terug’

Mercedes-AMG E 63 S Final Edition zwaait de V8 uit

Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6

Koop jij deze Mercedes-AMG E 63 S met blauwe flitsers in de grille?

Meer dan een Mercedes-AMG E 63 S heb je niet nodig

Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
