
Als automerken een nieuwe ontwerptaal introduceren, proberen ze weleens krampachtig het nieuwe smoeltje op oudere modellen te boetseren. Kijk maar naar Lexus en hun Spindle Grille: die moet ineens overal heel geforceerd opgezet worden. Mercedes heeft erg goed in de smiezen wanneer ze wél en niet te hard moeten faceliften. De E-klasse in 2013 kreeg volledig andere koplampen en dat stond ‘m erg goed.
De nieuwe designtaal van de CLS en de A-klasse past vermoedelijk niet zo goed op de Mercedes C-klasse, dus de facelift is erg minimaal. Bovendien verkocht Mercedes vorig jaar 415.000 exemplaren van de C-klasse – hij viel dus al genoeg in de smaak.
Dus wat is er nieuw?
Niet veel, dus. De koplampen (met multibeam-led) en achterlichten worden lichtjes opgepoetst, de bumpers zijn iets aangepast en krijgen een zilveren of chromen sierlijst. Vanbinnen komt het bedieningselement van de S-klasse naar de C-klasse en ook een rits rij-assistenten vinden hun weg naar de sedan (en station). Soort van opmerkelijk: waar de nieuwe A-klasse wél dat doorlopende dubbele breedbeeldscherm krijgt, doet de C het voorlopig nog gewoon met een losstaand scherm in het midden.
Voor het interieur mag je nu ook kiezen uit magmagrijs en zadelbruin. Mercedes spreekt over nieuwe benzine- en dieselmotoren, maar houdt details nog even stil tot de autoshow van Genève.
Meer van TopGear


Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

AMG geeft toe klanten te verliezen door viercilinder, maar vanwege een andere reden dan je denkt

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Dit type autoband ziet er cool uit, maar is altijd gevaarlijk (zelfs de duurdere merken)

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

Een van de slechtste auto’s ooit gebouwd gaat een comeback maken (en nu wil je ‘m wel)

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

A klasse is een volledig nieuw model. De C klasse is een facelift. Moet je nooit veel van verwachten. Tevens heeft de gefacelifte C klasse een nieuw stuur en andere klokkenwinkel.