
Als automerken een nieuwe ontwerptaal introduceren, proberen ze weleens krampachtig het nieuwe smoeltje op oudere modellen te boetseren. Kijk maar naar Lexus en hun Spindle Grille: die moet ineens overal heel geforceerd opgezet worden. Mercedes heeft erg goed in de smiezen wanneer ze wél en niet te hard moeten faceliften. De E-klasse in 2013 kreeg volledig andere koplampen en dat stond ‘m erg goed.
De nieuwe designtaal van de CLS en de A-klasse past vermoedelijk niet zo goed op de Mercedes C-klasse, dus de facelift is erg minimaal. Bovendien verkocht Mercedes vorig jaar 415.000 exemplaren van de C-klasse – hij viel dus al genoeg in de smaak.
Dus wat is er nieuw?
Niet veel, dus. De koplampen (met multibeam-led) en achterlichten worden lichtjes opgepoetst, de bumpers zijn iets aangepast en krijgen een zilveren of chromen sierlijst. Vanbinnen komt het bedieningselement van de S-klasse naar de C-klasse en ook een rits rij-assistenten vinden hun weg naar de sedan (en station). Soort van opmerkelijk: waar de nieuwe A-klasse wél dat doorlopende dubbele breedbeeldscherm krijgt, doet de C het voorlopig nog gewoon met een losstaand scherm in het midden.
Voor het interieur mag je nu ook kiezen uit magmagrijs en zadelbruin. Mercedes spreekt over nieuwe benzine- en dieselmotoren, maar houdt details nog even stil tot de autoshow van Genève.
Meer van TopGear


Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

AMG geeft toe klanten te verliezen door viercilinder, maar vanwege een andere reden dan je denkt

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

Met deze briljante camper kun je gewoon de campings overslaan

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Deze motor weegt slechts 13,1 kilo maar levert 750 pk

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Dit is nu officieel de snelste stationwagen op de Nürburgring

10 jaar lang was dit de bestverkochte auto van Nederland, gaat dat nu weer lukken?

Kan een lelijke auto mooier worden als je deze lelijker maakt?

Elektrische BMW’s gaan binnenkort geweldig klinken (zodat jij er ook een wilt kopen)

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Wat is er precies aan de hand bij McLaren? En gaat het nog wel goed komen?

Zo kom je erachter of er gerookt is in een auto (zelfs als ie grondig is schoongemaakt)

‘Zijn de boetes voor motorrijders eigenlijk net zo hoog als die voor automobilisten?’

Waarom er (al jaren) langs de drukke A12 een spooktankstation staat

Deze auto was 13 jaar leverbaar in Nederland, maar nu kun je hem niet meer bestellen

A klasse is een volledig nieuw model. De C klasse is een facelift. Moet je nooit veel van verwachten. Tevens heeft de gefacelifte C klasse een nieuw stuur en andere klokkenwinkel.