Grote merken als Audi hebben een uitgekookt marketing- en publiciteitsplan voor nieuwe modellen. Ze bladeren in Ingolstadt nu nog in het hoofdstukje ‘Audi A6’ en niet ‘Audi RS 6’. In het draaiboek van medewerkers staat dan ook letterlijk: ‘bespreek geen performance-uitvoeringen van de A6′. We hebben het echt geprobeerd, echt. Officiële informatie van Audi is er dus nauwelijks.
Gelukkig is het heel lastig om enkel in de fabriek te testen, daar ligt immers geen Nordschleife. Dus moet Audi extra-stiekem op pad met testezels; auto’s met nieuwe techniek in een oud jasje. Je kijkt hier naar de nieuwe Audi RS 6 in test-vorm, zoals hij gespot werd in de buurt van de Nürburgring door Wilco Blok. De definitieve RS 6 wordt uiteraard nog een stuk uitbundiger aangekleed.
Direct vallen de verbrede wielkasten op, die in de productieversie ongetwijfeld netjes vervangen worden door breder plaatwerk. Ook de dikke uitlaten verraden dat het niet om een ’55 TFSI’ gaat. De velgen lijken op exemplaren van tuning-boer MTM, met daarin flinke remschijven.
Wat weten we over de nieuwe Audi RS 6?
Volgens zeer hardnekkige geruchten behoudt de Audi RS 6 zijn 4,0-liter en krijgt, net als de Performance, zo’n 600 pk. Geen grove toename in vermogen, maar vergeet niet dat de nieuweling lichter is dan zijn voorganger.
Een Performance-uitmonstering zal ongetwijfeld volgen. Je moet nog eventjes geduld hebben voordat je de productieversie van de brute station mag zien. De Audi RS 6 zal in 2019 pas onthuld worden op de IAA in Frankfurt.
Foto’s: Wilco Blok op Instagram
Reacties