Eens in de zoveel tijd pakt Brabus een auto en haalt daar het maximale uit dat binnen het gezonde verstand mogelijk is. Deze creatie noemen ze dan de Rocket. Het recept van de Brabus Rocket 900 is nauwelijks gewijzigd in de afgelopen decennia: om en nabij de 1.000 Nm, zo’n 900 pk, een widebody en een topsnelheid van boven de 300 km/u. In het verleden kreeg de Rocket vaak een V12, maar Brabus krimpt braaf mee met Mercedes. De nieuwste Rocket krijgt gewoon een V8, maar wel een serieus aangepakte.

Specificaties Brabus Rocket 900 (GT 63 S 4-door)

Hoe de Brabus Rocket 900 eruitziet, daar hebben jullie ogen voor. Hoe hard hij gaat, dat willen jullie weten. Het vermogen van de nieuwste Rocket is 900 pk en 1.250 Nm. Zoals bij de meeste van hun dwaze creaties begrenst Brabus het koppel op 1.050 Nm. Dat is beter voor de bandjes en vermoedelijk trek je anders wokkels van de aandrijfassen. Het vermogen gaat via de negentrapsautomaat naar alle wielen. De 0-300-tijd (ja, driehonderd) is 23,9 seconden. De 0-100-tijd is 2,8 seconden.

Om de Pirelli-banden te beschermen is de topsnelheid begrensd op 330 km/u. Blijkbaar is Brabus volwassen geworden, want de oude Rocket op basis van de CSL (met nog een V12) haalde een topsnelheid van 365 km/u in 2006. De Black Baron (ook met een V12) haalde zelfs 370 km/u in 2009. Misschien is de bewijsdrang van Brabus afgenomen, of waren ze tien jaar geleden misschien wat meer onbezonnen. Je kunt altijd even een belletje naar Michelin doen – die leverden ook de banden voor de Chiron Super Sport en de SSC Tuatara.

Hoewel 900 pk prima te regelen is met een setje nieuwe turbo’s, kiest Brabus een andere route. Zij plukken de 4,0-liter V8 volledig uit elkaar om er een 4,5-liter van te maken. Als kers op de taart plaatst Brabus een rood-koolstofvezel afdekplaat op de motor. Ook de bodykit is gemaakt van koolstofvezel, en Brabus vertelt dat ze de kit in de windtunnel hebben ontwikkeld. De widebody en de spoiler moeten zorgen voor betere stabiliteit op hoge snelheden.

Het grijze exemplaar (Brabus noemt het Stealth Grey) is bovendien voorzien van het ‘Masterpiece’-interieur. Het interieur is wat ons betreft het enige goede argument om het inderdaad maar bij tien exemplaren van de Brabus Rocket 900 te houden, want meer gaan ze niet bouwen. Uiteraard ben je als klant niet verplicht om exact zo’n interieur te nemen. Wat de Rocket moet kosten, is niet bekend.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)