
Eens in de zoveel tijd pakt Brabus een auto en haalt daar het maximale uit dat binnen het gezonde verstand mogelijk is. Deze creatie noemen ze dan de Rocket. Het recept van de Brabus Rocket 900 is nauwelijks gewijzigd in de afgelopen decennia: om en nabij de 1.000 Nm, zo’n 900 pk, een widebody en een topsnelheid van boven de 300 km/u. In het verleden kreeg de Rocket vaak een V12, maar Brabus krimpt braaf mee met Mercedes. De nieuwste Rocket krijgt gewoon een V8, maar wel een serieus aangepakte.
Specificaties Brabus Rocket 900 (GT 63 S 4-door)
Hoe de Brabus Rocket 900 eruitziet, daar hebben jullie ogen voor. Hoe hard hij gaat, dat willen jullie weten. Het vermogen van de nieuwste Rocket is 900 pk en 1.250 Nm. Zoals bij de meeste van hun dwaze creaties begrenst Brabus het koppel op 1.050 Nm. Dat is beter voor de bandjes en vermoedelijk trek je anders wokkels van de aandrijfassen. Het vermogen gaat via de negentrapsautomaat naar alle wielen. De 0-300-tijd (ja, driehonderd) is 23,9 seconden. De 0-100-tijd is 2,8 seconden.
Om de Pirelli-banden te beschermen is de topsnelheid begrensd op 330 km/u. Blijkbaar is Brabus volwassen geworden, want de oude Rocket op basis van de CSL (met nog een V12) haalde een topsnelheid van 365 km/u in 2006. De Black Baron (ook met een V12) haalde zelfs 370 km/u in 2009. Misschien is de bewijsdrang van Brabus afgenomen, of waren ze tien jaar geleden misschien wat meer onbezonnen. Je kunt altijd even een belletje naar Michelin doen – die leverden ook de banden voor de Chiron Super Sport en de SSC Tuatara.
Hoewel 900 pk prima te regelen is met een setje nieuwe turbo’s, kiest Brabus een andere route. Zij plukken de 4,0-liter V8 volledig uit elkaar om er een 4,5-liter van te maken. Als kers op de taart plaatst Brabus een rood-koolstofvezel afdekplaat op de motor. Ook de bodykit is gemaakt van koolstofvezel, en Brabus vertelt dat ze de kit in de windtunnel hebben ontwikkeld. De widebody en de spoiler moeten zorgen voor betere stabiliteit op hoge snelheden.
Het grijze exemplaar (Brabus noemt het Stealth Grey) is bovendien voorzien van het ‘Masterpiece’-interieur. Het interieur is wat ons betreft het enige goede argument om het inderdaad maar bij tien exemplaren van de Brabus Rocket 900 te houden, want meer gaan ze niet bouwen. Uiteraard ben je als klant niet verplicht om exact zo’n interieur te nemen. Wat de Rocket moet kosten, is niet bekend.
Meer van TopGear


Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé review: Oneindig koppel

Will.i.am plakt met Mercedes de neus van een G-klasse op een AMG GT 4-door

De prijs van de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is bekend

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is een PHEV

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De langste autotunnel ter wereld komt in Europa en het maakt je reistijd 10 uur (!) korter

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje
