
Eens in de zoveel tijd pakt Brabus een auto en haalt daar het maximale uit dat binnen het gezonde verstand mogelijk is. Deze creatie noemen ze dan de Rocket. Het recept van de Brabus Rocket 900 is nauwelijks gewijzigd in de afgelopen decennia: om en nabij de 1.000 Nm, zo’n 900 pk, een widebody en een topsnelheid van boven de 300 km/u. In het verleden kreeg de Rocket vaak een V12, maar Brabus krimpt braaf mee met Mercedes. De nieuwste Rocket krijgt gewoon een V8, maar wel een serieus aangepakte.
Specificaties Brabus Rocket 900 (GT 63 S 4-door)
Hoe de Brabus Rocket 900 eruitziet, daar hebben jullie ogen voor. Hoe hard hij gaat, dat willen jullie weten. Het vermogen van de nieuwste Rocket is 900 pk en 1.250 Nm. Zoals bij de meeste van hun dwaze creaties begrenst Brabus het koppel op 1.050 Nm. Dat is beter voor de bandjes en vermoedelijk trek je anders wokkels van de aandrijfassen. Het vermogen gaat via de negentrapsautomaat naar alle wielen. De 0-300-tijd (ja, driehonderd) is 23,9 seconden. De 0-100-tijd is 2,8 seconden.
Om de Pirelli-banden te beschermen is de topsnelheid begrensd op 330 km/u. Blijkbaar is Brabus volwassen geworden, want de oude Rocket op basis van de CSL (met nog een V12) haalde een topsnelheid van 365 km/u in 2006. De Black Baron (ook met een V12) haalde zelfs 370 km/u in 2009. Misschien is de bewijsdrang van Brabus afgenomen, of waren ze tien jaar geleden misschien wat meer onbezonnen. Je kunt altijd even een belletje naar Michelin doen – die leverden ook de banden voor de Chiron Super Sport en de SSC Tuatara.
Hoewel 900 pk prima te regelen is met een setje nieuwe turbo’s, kiest Brabus een andere route. Zij plukken de 4,0-liter V8 volledig uit elkaar om er een 4,5-liter van te maken. Als kers op de taart plaatst Brabus een rood-koolstofvezel afdekplaat op de motor. Ook de bodykit is gemaakt van koolstofvezel, en Brabus vertelt dat ze de kit in de windtunnel hebben ontwikkeld. De widebody en de spoiler moeten zorgen voor betere stabiliteit op hoge snelheden.
Het grijze exemplaar (Brabus noemt het Stealth Grey) is bovendien voorzien van het ‘Masterpiece’-interieur. Het interieur is wat ons betreft het enige goede argument om het inderdaad maar bij tien exemplaren van de Brabus Rocket 900 te houden, want meer gaan ze niet bouwen. Uiteraard ben je als klant niet verplicht om exact zo’n interieur te nemen. Wat de Rocket moet kosten, is niet bekend.
Meer van TopGear


Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé review: Oneindig koppel

Will.i.am plakt met Mercedes de neus van een G-klasse op een AMG GT 4-door

De prijs van de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is bekend

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is een PHEV

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

Gaat het verbod op benzineauto’s in 2035 nog door? ‘EU laat zien dat ze kunnen versoepelen’

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Zo’n 7.000 Nederlanders ontvingen onverwachts (maar terecht) een boete uit het buitenland – zo voorkom je dat

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden
