
In maart 2017 wordt het doek van de nieuwe Opel Insignia getrokken op de autosalon van Genève. Nu slingert het merk alvast wat foto’s de wereld in van een gecamoufleerd exemplaar.
Opel geeft alvast te kennen dat de auto op een compleet nieuw platform zal staan en Insignia Grand Sport gaat heten. De wielbasis groeide met meer dan 9 centimeter ten opzichte van zijn voorganger. De lengte nam slechts met 5,5 centimeter toe. Ook de spoorbreedte werd groter (1 centimeter). Het dak werd lager (3 centimeter), zodat de nieuwe Insignia gestrekter en atletischer oogt. Als richtlijn voor de vormgeving noemt Opel de schitterende Monza Concept uit 2013 – dat belooft wat.
Is de nieuwe Opel Insignia op dieet gegaan?
Jazeker. De eerste Insignia was een fijn ding, maar hij was wel behoorlijk zwaar en daardoor eigenlijk niet meer van deze tijd. Bij zijn opvolger heeft Opel tot 175 kilo aan gewicht weten te besparen. Hoe? ‘Door lichte materialen toe te passen’, aldus het merk. Oké, verhelderend. Verder beloven ze een flink toegenomen binnenruimte en een keur aan technologische snufjes. We hadden niet anders verwacht.
Zoals gezegd moeten we nog een klein half jaartje wachten tot we de auto in vol ornaat te zien krijgen. Tot die tijd: kijk naar deze foto’s en bedenk alvast of je hier een Passat of Mondeo voor wilt laten staan.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Opel Insignia GSi Sports Tourer

Opel Insignia-facelift komt je uit je SUV lokken

Koop jij de Opel Insignia OPC van Ali B?

Opel Insignia GSi

Opel Insignia GSi: 1e rij-indruk

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Ford Explorer vs Opel Grandland: welke elektrische crossover moet je kiezen? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwste Opel rijdt 1.115 kilometer ver, maar het is geen diesel

Intrigerende Mustang met dikke bobbel blijkt 7.3 V8 met handbak te verbergen

Medewerker probeert op hilarische wijze Lamborghini-prototype te verstoppen

Mysterieuze Bugatti test op Paul Ricard

BMW M4 (G82) gespot met extreme uitlaten

Nieuwe Volkswagen Golf 8 draagt zebra-outfit

De 10 vetste gecamoufleerde auto’s ter wereld

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Met dit tooltje van 15 euro voorkom je een reparatie van duizend euro (of meer) bij beruchte motoren
