
Het idee is dwaas genoeg voor een kikker in de bips, maar we vermoeden dat deze Nissan Patrol Nismo geen lolletje is. Gisteren maakte Nissan bekend dat ze de vernieuwde Patrol naar hun performance-afdeling hebben gestuurd voor een volledige make-over, speciaal voor het Midden-Oosten. Nissan voert de Patrol al jaren niet meer in Nederland, dus je hoeft ‘m hier sowieso niet te verwachten.
Het uiterlijk van de Nissan Patrol Nismo
‘De race-geïnspireerde versie van de legendarische Patrol combineert een opvallend exterieur met de verfijning van een luxe-auto en de opzwepende performance van een sportauto’, vertelt Nissan. Waardoor we toch bijna weer gaan geloven dat het wel een grapje is.
‘De F1-auto van Nissan’
Nismo monteert sportieve bumpers met rode accenten rondom. De achterbumper toont een flinke overbeet met in de diffuser een F1-achtig lampje als mistachterlicht. Deze zou geïnspireerd zijn op ‘de F1-auto van Nissan’. Op welke F1-auto ze doelen, is onduidelijk – misschien die waar ooit ‘Infiniti’ op stond?
Het interieur is sportief aangekleed met rode stoelen, ruitjes in de bekleding en rode stiksels. De V8-motor is iets opgepept en produceert nu 428 pk en 560 Nm. De wielen zijn maatje 22 inch en wegen 4,5 kilo minder – een druppel op een gloeiende plaat, want de gehele auto weegt haast 2.700 kilo.
De prijs van de Nissan Patrol Nismo
De sportieve SUV moet omgerekend net geen 90.000 euro gaan kosten in de Verenigde Arabische Emiraten. De auto werd trouwens onthuld tijdens de Expo 2020 in Dubai. Die beurs werd vorig jaar uitgesteld en heet daarom dit jaar nog altijd ‘2020’. Je zag voor deze beurs ook reclameborden hangen tijdens de GP van Bahrein.
Meer van TopGear


De Manhart monteert een supercharger op de V8 van de Patrol Nismo

Nissan Patrol met 2.700 pk haalt 355 km/u op de dragstrip

Nieuwe Nissan Patrol is enorm

Nissan Patrol met 2.000 pk verbreekt snelheidsrecord

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Nismo komt terug naar Nederland: de eerste is deze Nissan Ariya Nismo

Dit is de nieuwe Nissan Z Nismo en hij mist iets

Nissan Note Nismo allitereert lekker

De prijs van de Nissan GT-R is weer gestegen

Dit kost de Nissan GT-R Nismo

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

Specs. Bij zoiets denk je al gauw aan 800+ pk en 1000+ nm. Nu vind ik het doodzonde om zo´n fabrieks Nismo aan te pakken met allerlei aftermarket tuning. Want zeg eerlijk; een Nismo 4×4 brengen ze niet 4x uit. Wat ik hiermee wil zeggen is: doe iets goed of doe het niet. Je brengt iets speciaal naar de M-O waar de bugatti´s en ferrari´s je om de oren vliegen. Ze dan een prijskaartje met 4 nullen EN smeuige specs waar wij zogezegde europeanen ook smeuig van worden. Hier hebben we niks aan. Klaar. Goh…
Vergis je niet Nissan heeft al eerder bewezen dat ze apparaten neer kunnen zetten die de Ferrari’s en bugattis aardig bij kunnen benen zonder de 4 extra nullen, bv een gtr
Dat ben ik helemaal met je eens de gtr is een beest