
Het idee is dwaas genoeg voor een kikker in de bips, maar we vermoeden dat deze Nissan Patrol Nismo geen lolletje is. Gisteren maakte Nissan bekend dat ze de vernieuwde Patrol naar hun performance-afdeling hebben gestuurd voor een volledige make-over, speciaal voor het Midden-Oosten. Nissan voert de Patrol al jaren niet meer in Nederland, dus je hoeft ‘m hier sowieso niet te verwachten.
Het uiterlijk van de Nissan Patrol Nismo
‘De race-geïnspireerde versie van de legendarische Patrol combineert een opvallend exterieur met de verfijning van een luxe-auto en de opzwepende performance van een sportauto’, vertelt Nissan. Waardoor we toch bijna weer gaan geloven dat het wel een grapje is.
‘De F1-auto van Nissan’
Nismo monteert sportieve bumpers met rode accenten rondom. De achterbumper toont een flinke overbeet met in de diffuser een F1-achtig lampje als mistachterlicht. Deze zou geïnspireerd zijn op ‘de F1-auto van Nissan’. Op welke F1-auto ze doelen, is onduidelijk – misschien die waar ooit ‘Infiniti’ op stond?
Het interieur is sportief aangekleed met rode stoelen, ruitjes in de bekleding en rode stiksels. De V8-motor is iets opgepept en produceert nu 428 pk en 560 Nm. De wielen zijn maatje 22 inch en wegen 4,5 kilo minder – een druppel op een gloeiende plaat, want de gehele auto weegt haast 2.700 kilo.
De prijs van de Nissan Patrol Nismo
De sportieve SUV moet omgerekend net geen 90.000 euro gaan kosten in de Verenigde Arabische Emiraten. De auto werd trouwens onthuld tijdens de Expo 2020 in Dubai. Die beurs werd vorig jaar uitgesteld en heet daarom dit jaar nog altijd ‘2020’. Je zag voor deze beurs ook reclameborden hangen tijdens de GP van Bahrein.
Meer van TopGear


De Manhart monteert een supercharger op de V8 van de Patrol Nismo

Nissan Patrol met 2.700 pk haalt 355 km/u op de dragstrip

Nieuwe Nissan Patrol is enorm

Nissan Patrol met 2.000 pk verbreekt snelheidsrecord

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Nismo komt terug naar Nederland: de eerste is deze Nissan Ariya Nismo

Dit is de nieuwe Nissan Z Nismo en hij mist iets

Nissan Note Nismo allitereert lekker

De prijs van de Nissan GT-R is weer gestegen

Dit kost de Nissan GT-R Nismo

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

De goedkoopste auto die je in Nederland soms nog nieuw kunt kopen wil maar niet dood gaan

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Specs. Bij zoiets denk je al gauw aan 800+ pk en 1000+ nm. Nu vind ik het doodzonde om zo´n fabrieks Nismo aan te pakken met allerlei aftermarket tuning. Want zeg eerlijk; een Nismo 4×4 brengen ze niet 4x uit. Wat ik hiermee wil zeggen is: doe iets goed of doe het niet. Je brengt iets speciaal naar de M-O waar de bugatti´s en ferrari´s je om de oren vliegen. Ze dan een prijskaartje met 4 nullen EN smeuige specs waar wij zogezegde europeanen ook smeuig van worden. Hier hebben we niks aan. Klaar. Goh…
Vergis je niet Nissan heeft al eerder bewezen dat ze apparaten neer kunnen zetten die de Ferrari’s en bugattis aardig bij kunnen benen zonder de 4 extra nullen, bv een gtr
Dat ben ik helemaal met je eens de gtr is een beest