
Koolstofvezel is modern snelschrift voor ‘ik heb deze auto aangepast om hem lichter en sneller te maken, maar nog belangrijker, om hem er duur uit te laten zien’. Daarbij maakt het niet uit of het een nederige hete hatch is of een 15 miljoen euro kostende Pagani Zonda.
Ook de ooit 2.497 kilo wegende Overfinch Range Rover straalt op zeer ironische wijze lichtgewicht uit. Overfinch zegt: ‘De koolstofvezel onderdelen verminderen niet alleen het gewicht, ze stellen de klant in staat om unieke designelementen toe te voegen.’ Misschien dat het een kilootje scheelt, maar wij betwijfelen het.
De Overfinch Range Rover hapt meer lucht dankzij grotere inlaten op de voorkant. De zijskirts zijn dieper en de enorme uitlaten zijn nep. Deze kun je, via een bluetooth-klep in de uitlaat, luid of minder luid maken. Het interieur is voor nu nog even standaard. Uiteraard wil Overfinch alles doen wat jij wilt – als je het geld maar hebt.
Meer van TopGear


Eerste beelden van de elektrische Range Rover: RaRo houdt van driften

Dit is de Range Rover van Ferry Bouman en hij kan van jou zijn

De volgende Range Rover is vol-elektrisch en krijgt evenveel vermogen als de V8-versie

Rolls-Royce Ghost krijgt een setje dikke 24-inch putdeksels van Vossen

Leuke familiebak nodig? Deze verlengde Range Rover is zo duur als een Renault Espace

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Overfinch Range Rover Sport SVR ’Supersport’

Overfinch Velocity is een overstatement

Overfinch Range Rover Velar krijgt een gele kaart

Deze unieke Range Rover kost je 280.000 euro

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

De compleet nieuwe Bentley biedt plaats aan twee rijke mensen, een chauffeur en een tekkel

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Briljant: de nieuwe VANTourer camper heeft een functie die je zelfs niet in een luxe hotel hebt

Dit zijn de duurste (populaire) auto’s als het gaat om reparatiekosten

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Groot automerk lijdt miljarden verlies, hoe komt dat eigenlijk?
