
Koolstofvezel is modern snelschrift voor ‘ik heb deze auto aangepast om hem lichter en sneller te maken, maar nog belangrijker, om hem er duur uit te laten zien’. Daarbij maakt het niet uit of het een nederige hete hatch is of een 15 miljoen euro kostende Pagani Zonda.
Ook de ooit 2.497 kilo wegende Overfinch Range Rover straalt op zeer ironische wijze lichtgewicht uit. Overfinch zegt: ‘De koolstofvezel onderdelen verminderen niet alleen het gewicht, ze stellen de klant in staat om unieke designelementen toe te voegen.’ Misschien dat het een kilootje scheelt, maar wij betwijfelen het.
De Overfinch Range Rover hapt meer lucht dankzij grotere inlaten op de voorkant. De zijskirts zijn dieper en de enorme uitlaten zijn nep. Deze kun je, via een bluetooth-klep in de uitlaat, luid of minder luid maken. Het interieur is voor nu nog even standaard. Uiteraard wil Overfinch alles doen wat jij wilt – als je het geld maar hebt.
Meer van TopGear


Eerste beelden van de elektrische Range Rover: RaRo houdt van driften

Dit is de Range Rover van Ferry Bouman en hij kan van jou zijn

De volgende Range Rover is vol-elektrisch en krijgt evenveel vermogen als de V8-versie

Rolls-Royce Ghost krijgt een setje dikke 24-inch putdeksels van Vossen

Leuke familiebak nodig? Deze verlengde Range Rover is zo duur als een Renault Espace

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Overfinch Range Rover Sport SVR ’Supersport’

Overfinch Velocity is een overstatement

Overfinch Range Rover Velar krijgt een gele kaart

Deze unieke Range Rover kost je 280.000 euro

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Deze handige tip kan vooral Nederlandse toeristen in Frankrijk een boete besparen

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

In Duitsland kun je een bijzondere nieuwe soort benzine aan de pomp krijgen – dit moet je weten

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand
