Overfinch Range Rover is ironisch licht

De Range Rover van Overfinch is lichter maar nog altijd dik

Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover
Overfinch Range Rover

Koolstofvezel is modern snelschrift voor ‘ik heb deze auto aangepast om hem lichter en sneller te maken, maar nog belangrijker, om hem er duur uit te laten zien’. Daarbij maakt het niet uit of het een nederige hete hatch is of een 15 miljoen euro kostende Pagani Zonda.

Ook de ooit 2.497 kilo wegende Overfinch Range Rover straalt op zeer ironische wijze lichtgewicht uit. Overfinch zegt: ‘De koolstofvezel onderdelen verminderen niet alleen het gewicht, ze stellen de klant in staat om unieke designelementen toe te voegen.’ Misschien dat het een kilootje scheelt, maar wij betwijfelen het.

De Overfinch Range Rover hapt meer lucht dankzij grotere inlaten op de voorkant. De zijskirts zijn dieper en de enorme uitlaten zijn nep. Deze kun je, via een bluetooth-klep in de uitlaat, luid of minder luid maken. Het interieur is voor nu nog even standaard. Uiteraard wil Overfinch alles doen wat jij wilt – als je het geld maar hebt.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws