
Koolstofvezel is modern snelschrift voor ‘ik heb deze auto aangepast om hem lichter en sneller te maken, maar nog belangrijker, om hem er duur uit te laten zien’. Daarbij maakt het niet uit of het een nederige hete hatch is of een 15 miljoen euro kostende Pagani Zonda.
Ook de ooit 2.497 kilo wegende Overfinch Range Rover straalt op zeer ironische wijze lichtgewicht uit. Overfinch zegt: ‘De koolstofvezel onderdelen verminderen niet alleen het gewicht, ze stellen de klant in staat om unieke designelementen toe te voegen.’ Misschien dat het een kilootje scheelt, maar wij betwijfelen het.
De Overfinch Range Rover hapt meer lucht dankzij grotere inlaten op de voorkant. De zijskirts zijn dieper en de enorme uitlaten zijn nep. Deze kun je, via een bluetooth-klep in de uitlaat, luid of minder luid maken. Het interieur is voor nu nog even standaard. Uiteraard wil Overfinch alles doen wat jij wilt – als je het geld maar hebt.
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Meer van TopGear




Range Rover vs BMW iX vs Bentley Bentayga review: Welke luxe SUV is de beste?


Land Rover Range Rover P530 review: Koning op de weg


Gloednieuwe verlengde Range Rover bij Domeinen


Nieuwe Range Rover is subtiel veranderd


Audi S4 uit Netflix-film Ferry staat te koop



Slimme ondernemer bestelde de laatste 240 Defenders (en verdient daar nu leuk aan)




Waarom de Range Rover onze Luxeauto van het Jaar 2022 is



Bruder EXP-6: Op pad met de ruigste caravan ter wereld achter een LaRo Defender


Range Rover Sport D300 SE review: Is een performance diesel-SUV nog wel van deze tijd?



Range Rover vs BMW iX vs Bentley Bentayga review: Welke luxe SUV is de beste?


De 10 snelste SUV’s ter wereld


Overfinch Range Rover Sport SVR ’Supersport’


Overfinch Velocity is een overstatement


Overfinch Range Rover Velar krijgt een gele kaart


Deze unieke Range Rover kost je 280.000 euro


Nederlandse dealer verkoopt maar liefst zes (!) nieuwe Mercedes G-klasse 4×4-2’s


Mercedes EQS SUV 450 review: Een tempel van de hi-tech


De Mazda CX-90 krijgt zes-in-lijn, de krachtigste benzinemotor van het merk ooit




Waarom de Range Rover onze Luxeauto van het Jaar 2022 is



Bruder EXP-6: Op pad met de ruigste caravan ter wereld achter een LaRo Defender


Schots bedrijf Munro bouwt elektrische offroader voor op je modderlandgoed



Meer power nodig? Koop deze straalmotor uit een Concorde


Abt bouwt jouw diesel-Transporter om naar elektrisch


Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)


Kooptip: Deze bijzondere Porsche 944 6×6 moet een serieus bedrag opleveren


The Stig rijdt op het TopGear-circuit met een getunede Toyota GR Yaris


Mansory verwijdert twee deuren om de Urus Coupé te maken die Lamborghini niet bouwt


De Aston Martin DBS 770 Ultimate is ‘de krachtigste productie-Aston ooit’



Slimme ondernemer bestelde de laatste 240 Defenders (en verdient daar nu leuk aan)


Deze betaalbare roadtrip door Engeland kost je maar 350 euro


Welke Mini is leuker om te rijden: de nieuwe Electric of de oude Cooper?


Aston Martin DBS 770 Ultimate luidt pensioen van de DBS in (met een V12)


Slimmerik probeert met racestrepen onder een snelheidsboete uit te komen



Meer power nodig? Koop deze straalmotor uit een Concorde


Herrezen uit de dood: Suzuki komt met een elektrische Jimny voor Europa!


Frédéric Vasseur over de fouten van Ferrari, 30 pk extra en de nummer-één coureur


Dit is de Nederlandse prijs van de Lucid Air Grand Touring


De Audi RS 6 e-tron is een grote jongen en komt in 2024


Reacties