
Knakentuning is schijnbaar een serieus probleem in Duitsland. En dan hebben we het niet over de wansmaak die ermee gepaard gaat. Om onveilige modificaties tegen te gaan, richtten tuningsbedrijven in Duitsland de organisatie ‘Tune it! Safe!’ op. Onder deze hippe en jeugdige naam voeren ze campagne om mensen bewust te maken van onveilige performance-onderdelen. Deze politie-Abt Audi RS 4-R is het nieuwe boegbeeld van Tune it.
Samen met Abt bouwde de organisatie de RS 4-R om tot razendsnelle boevengrijper. En nee, de auto heeft totaal geen autoriteit om knakentuners in de kraag te vatten. Hij wordt neergezet op evenementen waar autoliefhebbers samenkomen, zoals de Essen Motor Show. Op de stand kun je informatie en deskundig advies vragen over het modificeren van auto’s. Handig, want auto’s met onderdelen zonder TÜV-keuring kunnen in Duitsland worden geconfisqueerd.
De politie-Abt Audi RS 4-R kreeg een nieuwe luchtinlaat en een extra waterkoeler om de vermogenstoename van 80 pk naar 530 pk te faciliteren. Het koppel groeide naar 690 Nm en de 0-100 tijd is nu 3,8 seconden (-0,3 s). De topsnelheid van de RS 4 Avant ligt op 280 km/u. Daarbij monteerde Abt nieuwe velgen en een handjevol koolstofvezel delen. De volledige ombouw kost 29.000 euro – exclusief politiegerei.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “Politie-Abt Audi RS 4-R treedt op tegen knakentuning”
Geef een reactie Reactie annuleren


Koop deze verrassend nette Audi RS 4 op domeinen voor weinig

Audi onthult de snelste RS 4 aller tijden, maar helaas komt ie niet naar Nederland

Audi durfde vroeger te zeggen dat asociale mensen in Duitse sedans reden

Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7

Kerel bouwt Audi A4 van 700 euro om tot geloofwaardige Audi R8

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Audi onthult de snelste RS 4 aller tijden, maar helaas komt ie niet naar Nederland

BMW M3 knalt op nietsvermoedende Audi RS 4 Avant op Spa-Francorchamps

Kooptip: Nieuwe Audi RS 4 (B7)

Kooptip: VW Transporter RST5 met V8 uit RS 4

Boete voor kinderen in kofferbak in Spanje

Audi RS 4 vliegt bandenstapel in op kartbaan

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

ABT Audi RS 6 LE Individual is unieker, maar helaas ook duurder

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

De Abt Audi RS 3-S is de versie voor ‘verstandige’ mensen

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Met dit tooltje van 15 euro voorkom je een reparatie van duizend euro (of meer) bij beruchte motoren

“… om de vermogenstoename van 80 pk naar 530 pk te faciliteren.” Jeetje, 450pk erbij, nice!
Als uw Nederlandse woordenschat zich niet reikt tot de gebruikte woorden is het misschien beter niet te reageren.