
Knakentuning is schijnbaar een serieus probleem in Duitsland. En dan hebben we het niet over de wansmaak die ermee gepaard gaat. Om onveilige modificaties tegen te gaan, richtten tuningsbedrijven in Duitsland de organisatie ‘Tune it! Safe!’ op. Onder deze hippe en jeugdige naam voeren ze campagne om mensen bewust te maken van onveilige performance-onderdelen. Deze politie-Abt Audi RS 4-R is het nieuwe boegbeeld van Tune it.
Samen met Abt bouwde de organisatie de RS 4-R om tot razendsnelle boevengrijper. En nee, de auto heeft totaal geen autoriteit om knakentuners in de kraag te vatten. Hij wordt neergezet op evenementen waar autoliefhebbers samenkomen, zoals de Essen Motor Show. Op de stand kun je informatie en deskundig advies vragen over het modificeren van auto’s. Handig, want auto’s met onderdelen zonder TÜV-keuring kunnen in Duitsland worden geconfisqueerd.
De politie-Abt Audi RS 4-R kreeg een nieuwe luchtinlaat en een extra waterkoeler om de vermogenstoename van 80 pk naar 530 pk te faciliteren. Het koppel groeide naar 690 Nm en de 0-100 tijd is nu 3,8 seconden (-0,3 s). De topsnelheid van de RS 4 Avant ligt op 280 km/u. Daarbij monteerde Abt nieuwe velgen en een handjevol koolstofvezel delen. De volledige ombouw kost 29.000 euro – exclusief politiegerei.
2 reacties op “Politie-Abt Audi RS 4-R treedt op tegen knakentuning”
Geef een reactie Reactie annuleren


Koop deze verrassend nette Audi RS 4 op domeinen voor weinig

Audi onthult de snelste RS 4 aller tijden, maar helaas komt ie niet naar Nederland

Audi durfde vroeger te zeggen dat asociale mensen in Duitse sedans reden

Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7

Kerel bouwt Audi A4 van 700 euro om tot geloofwaardige Audi R8

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Audi onthult de snelste RS 4 aller tijden, maar helaas komt ie niet naar Nederland

BMW M3 knalt op nietsvermoedende Audi RS 4 Avant op Spa-Francorchamps

Kooptip: Nieuwe Audi RS 4 (B7)

Kooptip: VW Transporter RST5 met V8 uit RS 4

Boete voor kinderen in kofferbak in Spanje

Audi RS 4 vliegt bandenstapel in op kartbaan

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

ABT Audi RS 6 LE Individual is unieker, maar helaas ook duurder

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

De Abt Audi RS 3-S is de versie voor ‘verstandige’ mensen

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

“… om de vermogenstoename van 80 pk naar 530 pk te faciliteren.” Jeetje, 450pk erbij, nice!
Als uw Nederlandse woordenschat zich niet reikt tot de gebruikte woorden is het misschien beter niet te reageren.