
‘Porsche-liefhebbers behoren tot de meest gedetailleerde autoverzamelaars ter wereld’, zegt de tuner 1016 Industries. Al heb je geen scherp oog nodig om de veranderingen aan deze 911 te zien. Het volledige ‘992 Turbo S by 9Design’-pakket van 1016 begint bij 200.000 dollar, wat ongeveer 180.000 euro is. Wil je het spul los ontvangen en zelf monteren, dan kost het je zo’n 50.000 euro.
De nieuwe onderdelen zijn uiteraard van koolstofvezel, naar keuze geweven of gesmeed. Ook kun je de toevoegingen in een ‘speciale’ satijnen of glansafwerking krijgen. Daar betaal je dan extra voor, natuurlijk. De onderdelen zijn ontwikkeld met de 911 GT3 als inspiratie. De tuner denkt dat deze nieuwe opties de 992 ‘een lichtere, robuustere basis’ geven, wat zorgt voor ‘een nog indrukwekkender rijgedrag en performance’.
Specificaties van de Porsche 911 Turbo S
Concreet bestaat het pakket uit een nieuwe lip aan de voorkant, luchtinlaten aan de zijkant en een koolstofvezel motorkap, allemaal van koolstofvezel. Zijskirts, een achtervleugel met ‘engineered wing tips’ en een diffuser behoren tot de mogelijkheden. Wat al deze upgrades precies met de snelheid van de Turbo S doen, weten we niet. De 0-100-tijd van 2,7 seconden zal in ongetwijfeld hetzelfde blijven.
Mocht je nu liever rauw vermogen aan je Porsche 911 Turbo S willen toevoegen dan wat koolstofvezel spul, ga dan eens langs bij Litchfield. Zij pompen het vermogen van 650 pk en het koppel van 800 Nm respectievelijk naar 831 pk en 950 Nm. Na die ingreep ben je zo’n 30.000 euro minder rijk. Dus wat wordt het: een vlot aero-uiterlijk, of meer vermogen en wat geld overhouden?
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Brabus geeft 900 pk en 1.000 Nm aan de Porsche 911 Turbo S

Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment

Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Marc Philipp Gemballa Marsien: offroad-911 met 750+ pk

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Als je niet oppast wordt je camper binnenkort veel duurder om te hebben

Hemelvaartsdeal: 1 jaar TopGear met 42% korting

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)
