‘Porsche-liefhebbers behoren tot de meest gedetailleerde autoverzamelaars ter wereld’, zegt de tuner 1016 Industries. Al heb je geen scherp oog nodig om de veranderingen aan deze 911 te zien. Het volledige ‘992 Turbo S by 9Design’-pakket van 1016 begint bij 200.000 dollar, wat ongeveer 180.000 euro is. Wil je het spul los ontvangen en zelf monteren, dan kost het je zo’n 50.000 euro.
De nieuwe onderdelen zijn uiteraard van koolstofvezel, naar keuze geweven of gesmeed. Ook kun je de toevoegingen in een ‘speciale’ satijnen of glansafwerking krijgen. Daar betaal je dan extra voor, natuurlijk. De onderdelen zijn ontwikkeld met de 911 GT3 als inspiratie. De tuner denkt dat deze nieuwe opties de 992 ‘een lichtere, robuustere basis’ geven, wat zorgt voor ‘een nog indrukwekkender rijgedrag en performance’.
Specificaties van de Porsche 911 Turbo S
Concreet bestaat het pakket uit een nieuwe lip aan de voorkant, luchtinlaten aan de zijkant en een koolstofvezel motorkap, allemaal van koolstofvezel. Zijskirts, een achtervleugel met ‘engineered wing tips’ en een diffuser behoren tot de mogelijkheden. Wat al deze upgrades precies met de snelheid van de Turbo S doen, weten we niet. De 0-100-tijd van 2,7 seconden zal in ongetwijfeld hetzelfde blijven.
Mocht je nu liever rauw vermogen aan je Porsche 911 Turbo S willen toevoegen dan wat koolstofvezel spul, ga dan eens langs bij Litchfield. Zij pompen het vermogen van 650 pk en het koppel van 800 Nm respectievelijk naar 831 pk en 950 Nm. Na die ingreep ben je zo’n 30.000 euro minder rijk. Dus wat wordt het: een vlot aero-uiterlijk, of meer vermogen en wat geld overhouden?
Reacties