
‘Porsche-liefhebbers behoren tot de meest gedetailleerde autoverzamelaars ter wereld’, zegt de tuner 1016 Industries. Al heb je geen scherp oog nodig om de veranderingen aan deze 911 te zien. Het volledige ‘992 Turbo S by 9Design’-pakket van 1016 begint bij 200.000 dollar, wat ongeveer 180.000 euro is. Wil je het spul los ontvangen en zelf monteren, dan kost het je zo’n 50.000 euro.
De nieuwe onderdelen zijn uiteraard van koolstofvezel, naar keuze geweven of gesmeed. Ook kun je de toevoegingen in een ‘speciale’ satijnen of glansafwerking krijgen. Daar betaal je dan extra voor, natuurlijk. De onderdelen zijn ontwikkeld met de 911 GT3 als inspiratie. De tuner denkt dat deze nieuwe opties de 992 ‘een lichtere, robuustere basis’ geven, wat zorgt voor ‘een nog indrukwekkender rijgedrag en performance’.
Specificaties van de Porsche 911 Turbo S
Concreet bestaat het pakket uit een nieuwe lip aan de voorkant, luchtinlaten aan de zijkant en een koolstofvezel motorkap, allemaal van koolstofvezel. Zijskirts, een achtervleugel met ‘engineered wing tips’ en een diffuser behoren tot de mogelijkheden. Wat al deze upgrades precies met de snelheid van de Turbo S doen, weten we niet. De 0-100-tijd van 2,7 seconden zal in ongetwijfeld hetzelfde blijven.
Mocht je nu liever rauw vermogen aan je Porsche 911 Turbo S willen toevoegen dan wat koolstofvezel spul, ga dan eens langs bij Litchfield. Zij pompen het vermogen van 650 pk en het koppel van 800 Nm respectievelijk naar 831 pk en 950 Nm. Na die ingreep ben je zo’n 30.000 euro minder rijk. Dus wat wordt het: een vlot aero-uiterlijk, of meer vermogen en wat geld overhouden?
Meer van TopGear


Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Brabus geeft 900 pk en 1.000 Nm aan de Porsche 911 Turbo S

Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment

Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Is het nog echt zo goedkoop om met een elektrische auto op vakantie te gaan?

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Nederlander laat elektrische auto 2,5 (!) week aan de laadpaal staan bij Disneyland – zo hoog was de rekening
