
De nieuwe Porsche 911 Turbo S maakte zijn debuut op de niet-Autosalon van Genève in maart. De 3,8-liter zescilinder boxermotor met twee turbo’s produceert 650 pk en 800 Nm. Dit zorgt voor een 0-100-tijd van 2,7 seconden en een top van 300 km/u. Voor de normale mens is dit genoeg performance. Méér dan genoeg performance. Toch bang dat de Turbo S niet snel genoeg is? Of moet jouw Elfje sneller zijn dan die van de buurman?
Vraag dan Porsche heel lief om het Lightweight-pakket te installeren, wat eigenlijk voornamelijk ‘de-installeren’ is. Door de achterbank weg te halen, geluidsisolatie te verminderen, dunner glas te plaatsen, sportstoelen te monteren en de opties voor een sportuitlaat en 10 millimeter verlaging automatisch aan te vinken, verdwijnt 30 kilo van de weegschaal. Dit pakket is alleen beschikbaar op de dichte versie van de 911 Turbo S. Oh, en zorg dat je buurman niet 30 kilo minder weegt, want dan heeft ’t geen zin.
Wil je iets minder stijlvol voor de dag komen dan de buurman, ga dan voor het Sport-pakket. Dit pakket maakt de al niet zo subtiele Turbo S een stap minder subtiel met opzichtige bodykit. De achterlichten zijn wat donkerder. In het geval van de dichte versie krijg je een koolstofvezeldak bij het Sport-pakket. De meerprijzen van deze Lightweight- en Sport-pakketten volgen later.
Eén reactie op “Porsche 911 Turbo S krijgt Lightweight- en Sport-pakket”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Brabus geeft 900 pk en 1.000 Nm aan de Porsche 911 Turbo S

Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar

Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment

Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Je leven is een leugen: het logo van BMW is helemaal geen propeller

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Gaat het verbod op benzineauto’s in 2035 nog door? ‘EU laat zien dat ze kunnen versoepelen’

Is hij nog niet duur genoeg dan niet te zuinig