De nieuwe Porsche 911 Turbo S maakte zijn debuut op de niet-Autosalon van Genève in maart. De 3,8-liter zescilinder boxermotor met twee turbo’s produceert 650 pk en 800 Nm. Dit zorgt voor een 0-100-tijd van 2,7 seconden en een top van 300 km/u. Voor de normale mens is dit genoeg performance. Méér dan genoeg performance. Toch bang dat de Turbo S niet snel genoeg is? Of moet jouw Elfje sneller zijn dan die van de buurman?
Vraag dan Porsche heel lief om het Lightweight-pakket te installeren, wat eigenlijk voornamelijk ‘de-installeren’ is. Door de achterbank weg te halen, geluidsisolatie te verminderen, dunner glas te plaatsen, sportstoelen te monteren en de opties voor een sportuitlaat en 10 millimeter verlaging automatisch aan te vinken, verdwijnt 30 kilo van de weegschaal. Dit pakket is alleen beschikbaar op de dichte versie van de 911 Turbo S. Oh, en zorg dat je buurman niet 30 kilo minder weegt, want dan heeft ‘t geen zin.
Wil je iets minder stijlvol voor de dag komen dan de buurman, ga dan voor het Sport-pakket. Dit pakket maakt de al niet zo subtiele Turbo S een stap minder subtiel met opzichtige bodykit. De achterlichten zijn wat donkerder. In het geval van de dichte versie krijg je een koolstofvezeldak bij het Sport-pakket. De meerprijzen van deze Lightweight- en Sport-pakketten volgen later.
Miguel heeft op 27 maart 2020 geschreven:
Is hij nog niet duur genoeg dan niet te zuinig