Porsche Cayenne Turbo: voor de zekerheid

Dit is de snelste Porsche Cayenne van dit moment

Porsche Cayenne Turbo 2017
Foto('s): PorschePorsche Cayenne Turbo 2017
Foto('s): PorschePorsche Cayenne Turbo 2017
Foto('s): PorschePorsche Cayenne Turbo 2017
Foto('s): PorschePorsche Cayenne Turbo 2017
Foto('s): PorschePorsche Cayenne Turbo 2017
Foto('s): PorschePorsche Cayenne Turbo 2017
Foto('s): PorschePorsche Cayenne Turbo 2017
Foto('s): PorschePorsche Cayenne Turbo 2017
Porsche Cayenne Turbo 2017
Porsche Cayenne Turbo 2017
Porsche Cayenne Turbo 2017
Porsche Cayenne Turbo 2017
Porsche Cayenne Turbo 2017
Porsche Cayenne Turbo 2017
Porsche Cayenne Turbo 2017
Porsche Cayenne Turbo 2017
Porsche Cayenne Turbo 2017
Porsche Cayenne Turbo 2017
Porsche Cayenne Turbo 2017

Je kun je afvragen wat je hebt aan een overdaad aan vermogen in een SUV. Maar tot je het antwoord weet, kun je het best het zekere voor het onzekere nemen. Voor de zekerheid. Aanschouw daarom de snelste Porsche Cayenne van dit moment. Tot Porsche een S’je achter de naam plakt, tenminste. De 4,0-liter V8 van de Porsche Cayenne Turbo produceert 550 pk en 770 Nm koppel.

De nieuwe Cayenne Turbo accelereert in 4,1 seconden van 0 naar 100 km/u. Sponsor je Porsche met het aanvinken van het Sport Chrono Pakket, dan sprint je in 3,9 seconden naar de 100 km/u. Dat is net zo snel als een Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio of een Mercedes-AMG GLC 63 S. De topsnelheid is 286 km/u.

Elektronische speeltjes

De Cayenne is een rijdende gadgetwinkel. Alles om ervoor te zorgen dat de inherent slechtrijdende carrosserievorm zo’n vijfhonderd keer beter rijdt dan je van welke SUV dan ook zou verwachten. Zo is het wel de eerste SUV met een adaptieve dakspoiler. In de airbrake-stand zorgt hij bij 250 km/u voor een remweg van twee meter korter. Kan toch nét het verschil betekenen. De luchtvering met drie kamers, achterasbesturing en elektrische rolstabilisatie zorgen dat de enorme kist niet als een zeecontainer in de bochten licht. Daarnaast mag je kiezen voor vijf rijprogramma’s (van offroad- tot straatgebruik).

Standaard uitrusting

Led-koplampen, Porsche Dynamic Light System (PDLS), 21-inch turbo-wielen, dubbele pijpen aan weerskanten, een Bose-audiosysteem en de sportstoelen zijn standaard. We kunnen niet wachten op de rest van de optielijst. Bij de vorige generatie kostten het 1.811 euro als je de lamellen van de luchtroosters in leer wilde. De keramische remmen kostten je 9.198 euro. En zo kunnen we nog wel even door.

Wat kost de nieuwe Porsche Cayenne Turbo?

De nieuwe Porsche Cayenne Turbo komt samen met Sinterklaas naar Nederland (december, dus). Hij is nu al te bestellen vanaf 204.300 euro. Maar tel daar gerust een paar ruggen bij op aan opties.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken