Volkswagen vergelijkt de nieuwe ID.3 met de Golf en de Kever. Net als deze twee verkooptoppers is de Volkswagen ID.3 een auto die het merk moet vormen voor de komende jaren. VW wil met de auto elektrisch rijden voor iedereen bereikbaar maken en vandaag weten we hoe bereikbaar precies. Of tenminste, voor de eerste exemplaren, want eerst komt Volkswagen met drie speciale 1st-uitvoeringen.
De prijs van de Volkswagen ID.3 1st is 37.990 euro. Het gaat dan om een versie met een 58-kWh accupakket en een actieradius van 424 kilometer. De elektromotor tussen de voorwielen levert 204 pk en 310 Nm. De 0-100-tijd is 7,3 seconden. Later moet er nog een accu komen van 45 kWh en een grotere van 77 kWh, maar die zijn nu nog niet te bestellen.
Ook is er een Volkswagen ID.3 1st Plus voor 43.990 euro. Hierbij monteert Volkswagen 19-inch velgen in plaats van 18-inch, led-koplampen, keyless entry en een achteruitrijcamera. De ID.3 1st Max is de voorlopige topper van het gamma. Die moet 49.490 euro kosten en voegt nog één inch toe aan de wielen, plus een head-up display, een panoramadak, fijnere stoelen, een dodehoeksensor en draadloos laden van je telefoon.
Liefhebbers kunnen nu in de configurator duiken om hun eigen Volkswagen ID.3 samen te stellen, al zijn de opties nog wat karig. Er zijn vier kleuren leverbaar, waarvan twee grijs zijn. Wit en turkoois zijn de andere kleuren. Per uitvoering is er één set velgen en voor het interieur zijn er drie opties. Wel kun je een steuntrekhaak voor de fiets configureren en dynamische knippers in de buitenspiegels.
Goedkopere Volkswagen ID.3?
De goedkopere versies van de Volkswagen ID.3 volgen later, maar verwacht geen Polo-prijzen. De ultieme instapper moet ergens onder de 36.000 euro terechtkomen. En dan de releasedatum: in september moeten de eerste Volkswagen ID.3’s in Nederland verschijnen. Leuk extraatje: ze komen met zes jaar gratis onderhoud aan de techniek. Banden, remmen en ruitenwissers niet meegerekend, helaas.
Reacties