
Als de legendarische achtervolging uit Bullitt vandaag de dag zou plaatsvinden, zou de Ford Mustang kansloos zijn. De vlotste Dodge Charger werkt tegenwoordig met 717 pk. En als protagonist kun je niet verliezen in je eigen film.
Gelukkig is hier de Steeda Mustang Steve McQueen Edition – op basis van de Ford Mustang Bullitt. De Amerikaanse tuner duwt de looks van de Mustang Bullitt in het huwelijksbootje met een supercharger die zorgt voor meer dan 800 pk. Zo kun je weer bijblijven met de boefjes.
Hij lijkt anders…?
In vergelijking met Fords eigen Mustang Bullitt is er gekozen voor een lagere en stuggere ophanging. Steeda voegde aerodynamische spulletjes toe aan de buitenkant, klassieke lamellen op de achterste zijruiten en traditionele muscle car-wielen. Voor het interieur kun je diverse delen in het Highland Green laten uitvoeren. Of in het koolstofvezel, wat jij wilt.
De 2,9-liter Whipple-supercharger voegt meer dan 300 pk toe, waardoor het totaal neerkomt op zo’n 810 pk. Al staat er op Steeda’s specificatielijstje nog een plusje achter het getal. Kijk Steeda lief aan (of geef geld) en ze verwijderen de achterbank voor je en zetten er een rolkooi voor terug.
Omgerekend kost het hele feest je zo’n 30.000 euro. Je moet zelf de Ford Mustang Bullitt aanleveren, die kost je zo’n 42.000 euro. Daarmee staat de Steeda Mustang Steve McQueen Edition in het lijstje van ‘Amerikaanse auto’s die we graag in Nederland zien tegen Amerikaanse Prijzen’, inmiddels een vast terugkerend segment. Afgekort AADWGINZTAP, als je dat makkelijker vindt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


We rijden op de Nederlandse snelweg zonder handen – en het is nog legaal ook

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Is zo’n brute Ford Mustang na twintig jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De volgende praktische Ford Mustang is niet elektrisch, maar krijgt een dikke V8

Ford: ga niet rijden in rijdersauto’s van Ford

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

Ford Explorer vs Opel Grandland: welke elektrische crossover moet je kiezen? (review)

De goede reden waarom de nieuwe politieauto’s nu mooie velgen hebben in plaats van lelijke wieldoppen

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Het ooit zo populaire Ford is nu ook in Europa een kleiner merk dan BMW

Deze ondergewaardeerde sportieve sedans zijn tegenwoordig heel betaalbaar (en zijn geen Audi of BMW)

Prijs Subaru BRZ in Amerika is schappelijk

Roush Stage 3 Mustang: 785 pk

Ford Mustang Shelby GT500SE is nog krachtiger

Ford Mustang met 750 pk kost een schijntje in Amerika

In Amerika kost de Audi RS 6 de helft

Yenko Camaro met 1.000 pk staat bij de dealers

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’
