Het team van Tesla is samen met een grote container neergestreken in de buurt van de Nürburgring, waar ze de aankomende drie weken vertoeven. Ze zijn met twee Model S’jes om het record voor de snelste rondetijd in een elektrische vierdeurs van Porsche af te pakken. De recordpoging zal op 21 of 25 september worden ondernomen, tot die tijd voert Tesla voornamelijk testwerk uit.
Er is wel een klein probleem: de dichtstbijzijnde supercharger ligt op 40 minuten rijden van de Nordschleife, in Wittlich. Nu kun je de Tesla Model S natuurlijk prima ergens anders opladen, maar blijkbaar is dat allemaal maar lastig voor het team. Daarom schijnen ze drie weken lang, tot ergernis van de omwonenden, een dieselaggregaat in te zetten. Dat meldt het Duitse Auto, Motor und Sport.
De gemodificeerde Tesla Model S – vermoedelijk met Plaid-modus – zou dus indirect op diesel lopen. Waar de geïmproviseerde werkplaats van Tesla precies ligt, staat niet in het artikel, dus het is lastig te oordelen of er überhaupt stroom in de buurt is. Het aandeel groene energie in Duitsland ligt boven de 30 procent, dus het zal allicht iets beter zijn om de Model S gewoon aan het stopcontact te hangen.
Volgens Misha Charoudin van Apex Nürburg klopt er overigens niets van het verhaal. ‘Ik weet waar ze zijn. Ze hebben gewoon een raceteam-hal gehuurd en zitten aan normale stroom, dus dat dieselverhaal is BS‘, vertelt hij aan TopGear. Heeft iemand het op zich genomen om Tesla roetzwart te maken?
Reacties