
Het team van Tesla is samen met een grote container neergestreken in de buurt van de Nürburgring, waar ze de aankomende drie weken vertoeven. Ze zijn met twee Model S’jes om het record voor de snelste rondetijd in een elektrische vierdeurs van Porsche af te pakken. De recordpoging zal op 21 of 25 september worden ondernomen, tot die tijd voert Tesla voornamelijk testwerk uit.
Er is wel een klein probleem: de dichtstbijzijnde supercharger ligt op 40 minuten rijden van de Nordschleife, in Wittlich. Nu kun je de Tesla Model S natuurlijk prima ergens anders opladen, maar blijkbaar is dat allemaal maar lastig voor het team. Daarom schijnen ze drie weken lang, tot ergernis van de omwonenden, een dieselaggregaat in te zetten. Dat meldt het Duitse Auto, Motor und Sport.
De gemodificeerde Tesla Model S – vermoedelijk met Plaid-modus – zou dus indirect op diesel lopen. Waar de geïmproviseerde werkplaats van Tesla precies ligt, staat niet in het artikel, dus het is lastig te oordelen of er überhaupt stroom in de buurt is. Het aandeel groene energie in Duitsland ligt boven de 30 procent, dus het zal allicht iets beter zijn om de Model S gewoon aan het stopcontact te hangen.
Volgens Misha Charoudin van Apex Nürburg klopt er overigens niets van het verhaal. ‘Ik weet waar ze zijn. Ze hebben gewoon een raceteam-hal gehuurd en zitten aan normale stroom, dus dat dieselverhaal is BS‘, vertelt hij aan TopGear. Heeft iemand het op zich genomen om Tesla roetzwart te maken?
Meer van TopGear


VIDEO: 18-jarige in Tesla met 1.020 pk zorgt voor 300.000 euro schade op krappe parkeerplaats

Zo vaak moet je de batterij vervangen als je 1,9 miljoen kilometer met je Tesla rijdt

Zo zag de spectaculaire bijna-crash in een Tesla met 1.020 pk er vanbinnen uit

Belgische Tesla-rijder met 1.020 pk heeft extreem veel geluk op de Nürburgring

Tesla-eigenaren hebben bijzondere klacht over een ‘worm’ in het stuur

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Zo verdient Tesla miljarden in Nederland – zonder een auto te bouwen

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze 3D geprinte hybride is officieel sneller dan een Koenigsegg

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

Dit F1-record van Jan Lammers kan Max Verstappen voorlopig niet breken

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Telefoonmerk Xiaomi wil Porsche verslaan met deze SU7 Ultra: 1.500+ pk met ‘V8s’- en ‘V6s’-motoren

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma
