Net als je denkt dat de huidige Toyota Auris, als een grote grijze leasekakkerlak, nooit meer weg zal gaan, schopt Toyota je wakker. Want de Auris wordt wel degelijk vernieuwd. En hij wordt er wel degelijk interessanter op.
De nieuwe Toyota Auris staat op het TNGA-platform (Toyota New Global Architecture), net als de C-HR. Maar dan zonder psychedelische manga-styling. In plaats daarvan oogt de Auris strak en modern, met meer lengte en breedte, maar een kortere overhang. Uiteraard zijn er led’jes zo ver het oog reikt. De Auris is stijver dan voorheen, heeft een multi-link achteras en zit tjokvol actieve veiligheid, zoals het een middenklasser betaamt.
Maar eh, jullie zeiden iets over meer vermogen?
Klopt: je kunt voortaan kiezen uit twee hybride aandrijflijnen. Eentje is bekend: een 1,8-liter viercilinder met een gecombineerde 122 pk, volgens Toyota zeer geschikt voor ‘een relaxte rijstijl’. Ha.
De nieuwe optie betreft een 2,0-liter viercilinder die samen met zijn elektrohulpje 180 pk tegen de voorwielen smijt. Om te benadrukken dat dit serieus is, monteert Toyota schakelflippers achter het stuur en beloven ze je ‘een dynamische rijervaring’. Om dit visueel wat kracht bij te zetten, kun je ook nog kiezen voor een zwart dak en dito stijlen.
Wanneer je de Auris op je leaselijstje kunt zetten? Een precieze datum is nog niet bekend.
Reacties