
Net als je denkt dat de huidige Toyota Auris, als een grote grijze leasekakkerlak, nooit meer weg zal gaan, schopt Toyota je wakker. Want de Auris wordt wel degelijk vernieuwd. En hij wordt er wel degelijk interessanter op.
De nieuwe Toyota Auris staat op het TNGA-platform (Toyota New Global Architecture), net als de C-HR. Maar dan zonder psychedelische manga-styling. In plaats daarvan oogt de Auris strak en modern, met meer lengte en breedte, maar een kortere overhang. Uiteraard zijn er led’jes zo ver het oog reikt. De Auris is stijver dan voorheen, heeft een multi-link achteras en zit tjokvol actieve veiligheid, zoals het een middenklasser betaamt.
Maar eh, jullie zeiden iets over meer vermogen?
Klopt: je kunt voortaan kiezen uit twee hybride aandrijflijnen. Eentje is bekend: een 1,8-liter viercilinder met een gecombineerde 122 pk, volgens Toyota zeer geschikt voor ‘een relaxte rijstijl’. Ha.
De nieuwe optie betreft een 2,0-liter viercilinder die samen met zijn elektrohulpje 180 pk tegen de voorwielen smijt. Om te benadrukken dat dit serieus is, monteert Toyota schakelflippers achter het stuur en beloven ze je ‘een dynamische rijervaring’. Om dit visueel wat kracht bij te zetten, kun je ook nog kiezen voor een zwart dak en dito stijlen.
Wanneer je de Auris op je leaselijstje kunt zetten? Een precieze datum is nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Vooruit inparkeren met 23 keer steken

Driftbeest: Toyota Auris met 1.000 pk

Toyota roept flink wat auto’s terug

Toyota Auris Touring Sports 1.2T

Toyota Auris geheel okselfris

Deze oersaaie auto is volgens de ANWB de beste investering die je kunt doen

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Deze oersaaie auto is volgens de ANWB de beste investering die je kunt doen

Deze ‘verboden’ auto is nu nog de goedkoopste nieuwe auto van Nederland (als je snel bent)

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto
