
Net als je denkt dat de huidige Toyota Auris, als een grote grijze leasekakkerlak, nooit meer weg zal gaan, schopt Toyota je wakker. Want de Auris wordt wel degelijk vernieuwd. En hij wordt er wel degelijk interessanter op.
De nieuwe Toyota Auris staat op het TNGA-platform (Toyota New Global Architecture), net als de C-HR. Maar dan zonder psychedelische manga-styling. In plaats daarvan oogt de Auris strak en modern, met meer lengte en breedte, maar een kortere overhang. Uiteraard zijn er led’jes zo ver het oog reikt. De Auris is stijver dan voorheen, heeft een multi-link achteras en zit tjokvol actieve veiligheid, zoals het een middenklasser betaamt.
Maar eh, jullie zeiden iets over meer vermogen?
Klopt: je kunt voortaan kiezen uit twee hybride aandrijflijnen. Eentje is bekend: een 1,8-liter viercilinder met een gecombineerde 122 pk, volgens Toyota zeer geschikt voor ‘een relaxte rijstijl’. Ha.
De nieuwe optie betreft een 2,0-liter viercilinder die samen met zijn elektrohulpje 180 pk tegen de voorwielen smijt. Om te benadrukken dat dit serieus is, monteert Toyota schakelflippers achter het stuur en beloven ze je ‘een dynamische rijervaring’. Om dit visueel wat kracht bij te zetten, kun je ook nog kiezen voor een zwart dak en dito stijlen.
Wanneer je de Auris op je leaselijstje kunt zetten? Een precieze datum is nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Vooruit inparkeren met 23 keer steken

Driftbeest: Toyota Auris met 1.000 pk

Toyota roept flink wat auto’s terug

Toyota Auris Touring Sports 1.2T

Toyota Auris geheel okselfris

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land

De vernieuwde Toyota Corolla: minder koeien, maar ook minder paarden

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij
