
De delirische Japanse auto-industrie van de jaren negentig produceerde de gekste parels onder invloed van de internetbubbel. Honda besloot pardoes de concurrentie aan te gaan met Ferrari, Nissan ging de strijd aan met de natuurwetten en Toyota kwam met de Supra.
Toen de vierde generatie Supra met pensioen mocht, was de bubbel gebarsten en kreeg de iconische Toyota geen vervolg. Tot nu. Na een jarenlange 2JZ-aangedreven geruchtenmolen is hier eindelijk de nieuwe Toyota Supra. Nee, geintje. Het is weer een concept.
Je kijkt naar de Toyota GR Supra Racing Concept. Het goede nieuws is dat Toyota nu eindelijk bevestigt dat er daadwerkelijk een nieuwe Supra komt. Alsof we dat nog niet wisten. Kijk goed door de breedgeschouderde bodykit heen en je ziet de grote lijnen van de nieuwe Toyota Supra. Zeer waarschijnlijk blijven de koplampen en achterlichten hetzelfde op de productieversie.
We hopen ook dat Toyota niet de moeite heeft genomen om alleen voor de raceversie een fijne eendenbips en een double bubble-dak te ontwerpen; die zien we ook graag terug op de straat-Supra. Over de motor laat Toyota niets los. Iedereen is het er gelukkig over eens dat in de Supra een zes-in-lijn hoort. Dat weet Toyota ook wel.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De oude Toyota Supra (A80) neemt het op tegen de nieuwe (A90) op het circuit

De Toyota Supra heeft een handbak, alleen bij de zescilinder

Toyota Supra schakelt bij met handbak

De Supra GT4 50 Edition is een raceauto, maar Toyota wil niet dat ermee geracet wordt

Zo klinkt het als je 96 fluitjes op je uitlaat monteert

Akio Toyoda stopt als baas van Toyota

Deze betaalbare roadtrip door Engeland kost je maar 350 euro

Toyota GR maakt zelf een AE86 restomod op waterstof

The Stig rijdt op het TopGear-circuit met een getunede Toyota GR Yaris

Driftige man laat op bergweg zien hoe je (volgens hem) met de Toyota GR Yaris moet rijden

Waarom de Toyota GR86 onze Sportauto van het Jaar 2022 is

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Nissan heeft een echte versie gebouwd van dit Max-Out concept

De Mazda CX-90 heeft de krachtigste benzinemotor van het merk ooit

Toffer dan een Audi RS 6? Deze Mitsubishi Lancer Evo Wagon heeft 900+ pk

Colin McRae crashte deze Subaru Impreza, en nu kan ie van jou zijn

Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)

Herrezen uit de dood: Suzuki komt met een elektrische Jimny voor Europa!

Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar



De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag


Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw


Deze SR10 XXR is een nog snellere Radical


De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn


Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?


Jammer: Je mag geen wallride meer doen van NASCAR



Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


De Range Rover Velar heeft een milde facelift gekregen



De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag


Reacties