
‘We voelen ons het meest levend wanneer we het dichtst bij de dood zijn’, schreef Nenia Campbell in Terrorscape in 2013. Vermoedelijk stapte ze toen net uit een TVR Sagaris. Want geen enkele TVR uit die tijd had ooit ABS of ESP, maar wel een bak vermogen, achterwielaandrijving en een uitgesproken humeurig karakter.
Bij de nieuwe TVR Griffith ontbreekt de component ‘doodsangst’ door de toevoeging van elektronische hulpmiddelen. Leuk, natuurlijk. Maar wat als je geen vrouw, kinderen, hamsters of cavia’s hebt die thuis op je zitten te wachten?
Dan is er de TVR Sagaris
Dan is er vanaf nu weer een TVR voor jou. De TVR Sagaris gaat opnieuw in productie. Als kitkar, weliswaar: je mag ‘m dus zelf in elkaar zetten. Het bedrijf Grex Automotive levert de kit met motorsteunen naar keuze. Je kunt dus zelf een motor kiezen.
Standaard levert Grex Automotive de TVR Sagaris met steunen voor een LS-motor. Je moet wel snel zijn. Voor volgend jaar staat het productieaantal op tien. Omgerekend kost de kit zo’n 50.000 euro. Klinkt als good value. Of je koopt voor ongeveer 10 procent van de prijs een kit van Blackwell Sports Cars om je Mazda MX-5 om te bouwen tot mini-TVR Sagaris.
Meer van TopGear


TVR Sagaris

Richard in de TVR Sagaris

Auto’s die zijn herrezen uit de dood

Zelfs de buitenspiegels van de TVR Griffith zijn bijzonder

Heeft de nieuwe TVR Griffith kans van slagen?

Negen coole prototypes die nooit kwamen

40.000 kilometer in een TVR voor een biertje

Zo kwam de nieuwe TVR Griffith tot stand

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Dit zijn de goedkoopste auto’s van Nederland (die minder dan 20.000 euro kosten)

Flitsapps zijn in deze Europese vakantielanden verboden (en kun je er dus een boete krijgen)

Waarom je vooral in de nacht goed moet op letten op de snelwegen rond Apeldoorn
