Optische pakketjes met dubbele pijpen en R-logo’s maken het tegenwoordig al lastig genoeg om een leaseloeder met een 1.5 TSI van een volbloed Golf R te onderscheiden. Tipje van de redactie: kijk naar het formaat van de remmen, want potent remspul krijg je alleen bij de echte R.
Maar als het gaat om hoog van de toren blazen, spant deze Volkswagen e-Golf de kroon. De volledig elektrische Golf ontving een GTE-pakketje, inclusief uitlaatsierstukjes. Handig voor wie elektrisch wil rijden, maar nog even aan het idee moet wennen. Alsof je een nieuwe goudvis eerst nog met de plastic zak en al in de vissenkom doet.
De Volkswagen e-Golf haalt 136 pk en 290 Nm uit een enkele elektromotor. Voor bij wie het kwartje nog niet gevallen was: dat ding produceert geen uitlaatgassen. En een uitlaat is dus, ah goed, je snapt ‘m wel. Een sprintkanon als de Golf R is deze patjepeeër niet; in 9,6 seconden zit ie op de 100 km/u.
Dit exemplaar kost 52.990 euro bij Maas in Uithoorn. En op de neppe uitlaten na, moeten we toegeven dat de boel nog best chic oogt. Als je dan toch een e-Golf onder je bips moet schuiven, dan maar in stijl. Al lonkt een GTI toch nét iets meer voor dat bedrag.
Hajo van den Berg heeft op 4 december 2018 geschreven:
Bij interesse vernemen wij het graag.