
Optische pakketjes met dubbele pijpen en R-logo’s maken het tegenwoordig al lastig genoeg om een leaseloeder met een 1.5 TSI van een volbloed Golf R te onderscheiden. Tipje van de redactie: kijk naar het formaat van de remmen, want potent remspul krijg je alleen bij de echte R.
Maar als het gaat om hoog van de toren blazen, spant deze Volkswagen e-Golf de kroon. De volledig elektrische Golf ontving een GTE-pakketje, inclusief uitlaatsierstukjes. Handig voor wie elektrisch wil rijden, maar nog even aan het idee moet wennen. Alsof je een nieuwe goudvis eerst nog met de plastic zak en al in de vissenkom doet.
De Volkswagen e-Golf haalt 136 pk en 290 Nm uit een enkele elektromotor. Voor bij wie het kwartje nog niet gevallen was: dat ding produceert geen uitlaatgassen. En een uitlaat is dus, ah goed, je snapt ‘m wel. Een sprintkanon als de Golf R is deze patjepeeër niet; in 9,6 seconden zit ie op de 100 km/u.
Dit exemplaar kost 52.990 euro bij Maas in Uithoorn. En op de neppe uitlaten na, moeten we toegeven dat de boel nog best chic oogt. Als je dan toch een e-Golf onder je bips moet schuiven, dan maar in stijl. Al lonkt een GTI toch nét iets meer voor dat bedrag.
Eén reactie op “Deze Volkswagen e-Golf nept de boel”
Laat een antwoord achter aan Hajo van den Berg Reactie annuleren
Meer van TopGear


De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Ooit dit grappige detail bij tellers van snelle Audi’s en Volkswagens gezien?

Een klein deukje in het dak houdt deze Volkswagen Golf R niet tegen

Volkswagen Golf R blaast iets op tijdens ronde Nürburgring

Kerel met verlaagde Golf GTI moet telkens wiel demonteren om te kunnen tanken

Golf GTI laat mooi zien wat je nooit moet doen op de Nürburgring

Eerste eigenaar ruilt Golf 4 GTI na 450.000 km in voor nieuwere GTI

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

Statiegeld op blikjes is irritant, maar het kan ervoor zorgen dat jij straks goedkoop op waterstof rijdt

Politie plaatst nieuw soort camera op viaducten, maar hier word jij wel blij van

Veel automerken hebben het zwaar in Europa, behalve merken uit één land (en dat is slecht nieuws)

Geen grap: met deze (gratis) apps kun je de verkeerslichten op groen zetten

Bij interesse vernemen wij het graag.