Als je nog één stukje motivatie zocht om rechten te gaan studeren, dan is dit het wel. Want dan kun je tenminste op zoek naar een maas in de wet waardoor je als Nederlander met een Duits kenteken mag rijden. Voor nu zit er niets anders op dan emigreren naar Duitsland. Wat kosten de huizen rond de Nürburgring tegenwoordig?

In Duitsland kun je op dit moment een Volkswagen Golf GTI Performance met 245 pk leasen voor het ploerterig lage bedrag van 69 euro per maand (plus eenmalig 1.500 euro). Neem je daar een onderhoudsabonnement bij, dan kost het je 94 euro per maand. Hoe goedkoop dat is? Iets lulligs als een Opel Karl of een Citroën C1 kost in Nederland al snel 200 euro per maand.

Een Golf GTI TCR met 290 pk, de snelste GTI van dit moment, rij je in Duitsland al voor een nederige 164 euro per maand (en eenmalig 899 euro). Het is een wonder dat er bij onze buren überhaupt nog normale Golfjes verkocht worden. De prijzen voor beide modellen gaan uit van een looptijd van 24 maanden en je mag 10.000 kilometer per jaar rijden.

We neusden wat in de aanbieders in ons land. Een Volkswagen Golf GTI leasen in Nederland kost je zeker 600 euro per maand, een TCR doet daar nog 100 euro bovenop. De leasetermijn is dan 60 maanden. Wil je een TCR voor 24 maanden, dan ga je heel gauw richting de 900 euro per maand. Wij zoeken even een hoekje om zachtjes doch hartverscheurend te wenen.

16 reacties op “VW Golf GTI leasen in Duitsland: 69 euro per maand”

    • Er staat toch bij een onderhouds abonnement voor 25 euro, verzekering in duitsland is ook maar 20, en wegenbelasting 40 euro per jaar. Ik ga hier serieus voor verhuizen, in nederland word je gewoon genaaid.

  1. Allemaal leuk en aardig. Maar deze prijzen zijn niet bedoeld voor consumenten. Dit zijn prijzen die gelden voor bedrijven.

    Wil je hier gebruik van maken moet je dus behoorlijk wat omwegen nemen!

  2. Maar is is in dat Nederlandse bedrag verzekering, wegenbelasting en onderhoud inbegrepen? Dat moet je natuurlijk ook meerekenen bij het bedrag voor duitsland.

  3. De maas is volgens mij dat we als Europeesch Burgers vrijheid van goederen koop en vervoer hebben.
    alleen het onderhoud deel zal je wel in Duitsland moeten laten uitvoeren aangezien VW Nederland geen leverancier is.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *