
De keuze van Volkswagen om de 1,4-liter en de downsizetrend de lange vinger te geven en de nieuwste Polo GTI met de 2.0 TFSI uit te rusten, werpt nu zijn vruchten af. De welbekende 2,0-liter ligt werkelijk in elk Volkswagen-product dat een beetje gang moet maken en laat zich graag tunen voor wat extra puf.
Het Duitse Siemoneit Racing ontwikkelt voor de Polo GTI een Stage 3-pakket waardoor het vermogen stijgt naar 320 pk en het koppel naar 430 Nm. De sprinttijd van de voorwielaandrijver met DSG-bak is nu 5,2 seconden en de (nog altijd begrensde) topsnelheid is 256 km/u. Dat is anderhalve seconde sneller naar de 100 km/u en de top is 18 km/u hoger.
Het vermogen komt van een nieuwe turbo met het bijbehorende leidingwerk. Uiteraard krijgt de motor nieuwe software en ook de DSG-bak is anders afgesteld om het vermogen te verwerken. Voor de 120 pk extra betaal je 8.998 euro. Voor 11.640 euro monteert de club KW-dempers, een rolkooi, twee Recaro-stoelen, 18-inch velgen en Michelin-banden op de VW Polo GTI met 320 pk.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Als je deze eenvoudige regel niet invult, moet je ineens enorm veel BPM betalen

De goedkoopste Volkswagen is nu drie keer zo duur als tien jaar geleden

Volkswagens worden weer goedkoper in Nederland (maar dat heeft een keerzijde)

Van welke automerken en automodellen rijden er het meeste rond in Nederland?

De goedkope Polo Robust moet weer een onverwoestbare Volkswagen zijn

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Dit is de (nogal hoge) prijs van de Volkswagen Polo GTI 25 Edition

Politie betrapt GTI-bestuurder die bijna vijf keer harder dan toegestaan reed

Nieuwe VW Polo GTI is ietsje krachtiger

Nieuwe Volkswagen Polo GTI komt volgende maand

VW Polo GTI crasht boven de snelweg A15

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakteen comeback

De nieuwe Kia EV2 wordt de goedkoopste elektrische Kia (en heeft bijzondere deuren)

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

De Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor, voor de goedkoopste moeten we even zeuren

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakteen comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug
