
‘Het is een 7-serie, ongeacht het soort motor dat erin zit’, zegt BMW. Dat mag dan zo zijn, maar het is wel voor het eerst in zijn inmiddels 46 jaar lange geschiedenis dat de luxe limo uit München zich de onbetwiste leider in zijn klasse mag noemen. En dat is voor een belangrijk deel te danken aan het feit dat hij in zijn i7-verschijningsvorm volledig elektrisch is.
Zoals tegenwoordig de mode is, werd hij vanuit het interieur ontworpen, wat de i7 onvoorstelbaar comfortabel maakt. De stoelen zijn fantastisch, de materialen fantasierijk en de sfeer is uniek. De bediening is via het Curved Display kristalhelder uitgevoerd en het bioscoopscherm voor de achterbank is een geweldige party trick.
Het vermogen van de BMW i7
Ja, hij is zwaar, maar de tweemotorige xDrive60 heeft 544 pk, wat meer dan genoeg is. En het weggedrag en veercomfort zijn exemplarisch. BMW claimt een bereik van 625 kilometer. Het enige dat ons nog stoort, is zijn uiterlijk. Maar misschien dat we na verloop van tijd zelfs daaraan kunnen wennen.
Benieuwd naar de andere winnaars? Check hier de TopGear EV Awards van 2023
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

92% van de EV-rijders gaan niet meer terug naar benzine, en het is niet vanwege het klimaat

BMW i7 M70 xDrive review: Hoe rijdt de sterkste elektrische BMW?

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

BMW i7 M70 xDrive review: Hoe rijdt de sterkste elektrische BMW?

BMW i7 vs Mercedes S-klasse review: Wat is de beste sedan uit de topklasse?

Is dit de nieuwe (elektrische?) gepantserde BMW voor het arrestatieteam?

BMW i7 M70: 660 pk! En sneller dan een 911

BMW i7 review: Hoe rijdt de bioscoopzaal op wielen?

BMW i7 review: Hoe rijdt het elektrische vlaggenschip van BMW?

Waarom Nio wat ons betreft een frisse insteek biedt

Wat is de beste elektrische stadsauto? De Jeep Avenger of de Citroën Ami?

Waarom de Lamborghini Revuelto met V12 toch een EV Award wint

Waarom de Rimac Nevera de favoriete EV van Chris Harris is

Waarom de Citroën Oli wat ons betreft de beste elektrische conceptcar is

Waarom de Audi S1 Hoonitron de beste elektrische racer van dit moment is

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
