Oké, oké, we hebben niet allemaal de briefing goed gelezen. Toegegeven: de Ariel Ace is een superbike, geen supercar, en de Nomad is een offroad-buggy-achtig ding en geen SUV. Maar als het gaat om snelheid en giechelig lachen tot je in broek piest, staan we achter ons besluit.

Met 100 km/u een weiland over? eitje

Ochtendritjes naar school zijn een makkie voor de Nomad. Hij is waarschijnlijk zelfs een paar minuten sneller dan de Range Rover SVR, omdat je dwars door de eerste de beste heg kunt rijden, met 100 km/u een weiland over kunt steken en vervolgens aan de andere kant over het hek kunt springen, om je kind uiteindelijk gedrenkt in koeienmest bij school af te leveren.

Maar als de ondergrond hard is, dan is de Ace onverslaanbaar. Het is meer een dynamisch beeldhouwwerk dan een transportmiddel, en hij vertoont dezelfde onstuitbare aandacht voor details als een Atom. Details als tellers die passen bij die van Ariels auto’s, koolstofvezel wielen en een enorme V4-­motor van Honda met 173 pk. Maar hij is niet goedkoop: in het VK begint hij bij 27.000 euro. De versie waar we ons hier aan vastklampen, kost 43.000 euro. Evengoed: een koopje in dit gezelschap van trekwagens.

Dit setje is kleiner, betaalbaarder, lichter, sneller en vermakelijker dan al het andere hier vandaag. Als er bezwaren zijn, horen we het wel. Maar wij gaan voor de Ariel Nomad en Ariel Ace.

Wil jij lezen hoe andere sportwagen/SUV-combinaties het deden, zoals de Porsche Cayenne turbo en GT3 RS? klik dan hier

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)